Hej!

I som har en terrasse af bangkirai, hvor tilfredse er I med valget af terrassebræt? Lever det op til jeres forventninger?
Hvordan har det ældet? Nogle andre input måske?

J JF. sagde:
Hej!

I som har en trall af bangkirai hvor tilfredse er I med jeres valg af trall? Lever det op til jeres forventning?
Hvordan har det ældet? Noget andet input måske?
Utroligt tilfreds med det valg! Vedhæfter et par før/efter billeder fra juni 2019 og til i dag. Det har grået til en del siden lægning i sydvendt position efter denne sommer som har været. Tanken er, at det skal fortsætte med at blive mere sølvgråt. Det har en stærk gyldenbrun farve ved nylægning, og hvis du ønsker at beholde den, kan det være værd at høre med producenten, hvordan du bedst beholder det (har hørt om specifikke lasurer du påfører hvert år).

• Træterrasse med mørkegrå havemøbler og grønne træer i baggrunden. Klart vejr ses over terrassen, der har en gyldenbrun nuance.
  • Moderne terrasse med mørke kurvemøbler og trædæk; baggrund med grøn have, gyngestativ og lille skur.
  • Udeplads med hvidt sofagruppe på trædæk ved siden af hus med hvide gardiner, omkranset af grønt, i solnedgang.
  • Stor træterrasse med spisebord, stole, boblebad og børnepool i en have ved et hus. Person sidder ved bordet. Sommerstemning.
  • Terrasse med træplanker, der har fået en sølvgrå nuance, med sort havemøbelsæt og udsigt til et nabohus.
  • Terrasse med gråtonede gulvbrædder og et sort bord omgivet af flettede stole, beliggende ved en stor, grøn grantræ mod en baggrund af røde hustage.
  • Synes
Bonzo2000 og 3 andre
  • Laddar…
Vildebill Vildebill sagde:
Utroligt tilfreds med det valg! Vedhæfter et par før/efter billeder fra juni 2019 og til i dag. Det er blevet lidt gråligt siden lægningen i sydvendt position efter denne sommer. Tanken er, at det skal fortsætte med at blive mere sølvgråt. Det har en kraftig gyldenbrun farve ved nylægning, og hvis du ønsker at bevare den, kan det være værd at høre med producenten, hvordan du bedst bevarer det (har hørt om specifikke lasurer, du anvender hvert år)
Hold da op, hvor flot det var. Tillykke.

Jeg har kiraitrall på en altan i 10 år, og jeg er super tilfreds. Det bliver snavset og gråt som alt træ efter nogle år og også grønne alger der, hvor der har stået vand, men man kan bruge højtryksrenser direkte på træet uden at det påvirkes negativt, og det bliver "næsten" som nyt igen. Jeg bruger højtryksrenser hver forår og ser ingen alderstegn på træet. På terrassen har jeg almindeligt tryk, og det er håbløst at vedligeholde på en god måde. Med venlig hilsen. /CC

chris47 chris47 sagde:
Jeg har kiraitrall på en altan siden 10 år og jeg er supertilfreds. Det bliver beskidt og gråt som alt træ efter nogle år og også grønne alger der, hvor der har stået vand, men man kan bruge højtryk direkte på træet uden at det påvirkes negativt og det bliver "næsten" som nyt igen. Jeg bruger højtryk hver forår og ser ingen alderstegn på træet. På terrassen har jeg almindeligt trykimpregneret og det er håbløst at vedligeholde på en god måde.
Med venlig hilsen.
/CC
Ifølge producenten bør man ikke bruge højtryk, spuler du måske fra tilstrækkelig afstand, måske?

Jeg går meget tæt på visse steder, men ca 10cm. Som sagt det virker, men det er måske forskellig kvalitet fra forskellige importører? Jeg har købt alt fra Interwood i Gbg. For resten har jeg også kirai på stolper og overliggere samt på egenbygget hammok og rundt om spat også. Jeg kører alt med højtryk.
/CC

• Synes
Nyttanvändarnamn987
  • Laddar…
Kirai er superhårdt btw.
/CC

chris47 chris47 sagde:
Jeg går meget tæt på visse steder, men ca. 10 cm. Som sagt det virker, men det er måske forskellig kvalitet fra forskellige importører? Jeg har købt alt fra Interwood i Gbg. For resten har jeg også kirai på stolper og overliggere samt på egenbygget hængekøje og rundt om spaen også. Jeg kører alt med højtryk.
/CC
Sådan! Skal eventuelt teste det forsigtigt og se hvad der sker, har du måske billeder af, hvordan det ser ud og kan lægge op?

Hvis jeg har tid til at vaske i morgen, kan jeg lægge nogle før/efter billeder ud.
/CC

chris47 chris47 sagde:
Om jeg har tid til at vaske i morgen, kan jeg lægge nogle før/efter billeder ud.
/CC
Hej! Havde du mulighed for at lægge nogle billeder op? Jeg er nysgerrig!

Hej her kommer lidt før/efter billeder af altanen, som jeg ikke vaskede sidste sæson. Se også video, hvor vi vasker overliggeren i mahogni. Meget effektivt med højtryk på hårde træsorter som kirai og mahogni, men bør undgås på fyr, birk, ceder, og man skal være forsigtig på middelhårde træsorter såsom teak. Jeg vil tro, at det fungerer også på eg, men har ikke testet det selv.
Mvh.
/CC Gråvasket trægulv på en balkon med glasrækværk og metalstolpe. Stolene og landskabet i baggrunden er synlige. Åben dør med udsigt til en træt balkon med glasrækværk, omgivet af træer og udeområde. Billede af en balkonoverligger i mahogni før og efter rengøring. Den ene del er klart renere med højere glans end den anden. Billede af balkonoverligger i mahogni før og efter rengøring med højtryk, med skov i baggrunden og grill på terrassen. Vådt mahognutræ på veranda, nyligt rengjort med højtryksrenser. Klar gelændervæg og udendørs møbler i baggrunden.

• Synes
Orville Ville og 2 andre
  • Laddar…
Balkonen er ca. 12 år gammel, men vaskning og derefter påføring af olie på mahogni gelænderet bliver som nyt. Kiraitrallen vasker jeg kun, ingen olie, gjorde det et år, men det blev så mørkt.

chris47 chris47 sagde:
Balkonen er ca. 12 år gammel, men vaskning og derefter indoliering af mahogni gelænderet bliver som nyt. Kiraitrallen vasker jeg kun, ingen olie, gjorde det et år men det blev så mørkt.
/CC
Flot! Du har den grovere bangkiraien ser jeg, den tåler sikkert lidt mere i rillerne, skal teste højtrykken med men ret forsigtigt til at begynde med.

Nu har jeg vasket elendigheden! Brugte en Kärcher k7 med tilhørende terrasserenser, under glasrækværket måtte det blive med skurebørste og gulsæbe, her kommer lidt billeder
Sjovt nok efter vask ser det præcis ud som nyt! Har ikke grånet noget som helst!

• Nyvasket terrasse med glasrækværk og grøn have i baggrunden, set fra en åbnet dør. Terrassebrædderne ser friske og nyrenoverede ud.
  • Nyligt rengjort trædæk på en terrasse med glasrækværk og møbler, der ser nyt ud efter vask.
Vildebill Vildebill sagde:
Nu har jag vasket elendigheden! Brugte en Kärcher k7 med tilhørende terrasserenser, under glasrækværket måtte det blive med skurebørste guldsæbe, her kommer lidt billeder
Mærkeligt nok efter vask ser det præcis ud som nyt! Har ikke grånet noget som helst!
Flot! Men vent til det er tørt, før du råber hej.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.