5,979 læst ·
10 svar
6k læst
10 svar
Teksten forsvinder på kvitteringer fra Byggmax
Ikke kun Byggmax. Har netop overleveret regnskabet (i et AB) med et antal helt tomme kvitteringer til revisoren. Det bliver interessant at høre, hvad han mener.
Antageligt har Skatteverket betydelige synspunkter på sagen.
Antageligt har Skatteverket betydelige synspunkter på sagen.
Formentlig på grund af det nye miljøtilpassede blæk til printereFaidros sagde:
Kan du ikke skrive dine egne kvitteringer? Man godkendte sådanne fra en Landshøvding = tidligere Landshøvding.mycke_nu sagde:
Handler altid med betalingskort, så beløbet og momsen findes på kontokortudskriften fra banken. HVAD jeg har købt må SKV vel regne ud selv..
Vedrørende garantier er det vel bare at vise den blanke kvittering til Byggmax. Det er jo deres originaldokument!
Vedrørende garantier er det vel bare at vise den blanke kvittering til Byggmax. Det er jo deres originaldokument!
Jo, blækket er da miljøvenligt som ind i helvede, da der som regel ikke er blæk i disse printere.saturnus sagde:
De skriver nemlig ved hjælp af friktion/varme på et papir, som er fyldt med kemikalier, der reagerer, så papiret bliver sort af varme.
Prøv at sætte neglen i kvitteringen og træk hurtigt på tværs af kvitteringen, så vil du se, at det bliver sort.
Termotransfer er værdiløst og det er overraskende, at det overhovedet er godkendt som kvittering. Lagringstiden er som sagt meget kort. Interessant nok findes der kasseapparater, der har samme system på begge ruller...
Selvom der er forskellig kvalitet på kvitteringsrullerne. På de billigste kan teksten ses i bedste fald et par måneder, mens der normalt ikke er nogen problemer med, at teksten forsvinder på de dyrere kvitteringsruller.
En kvitteringsrulle, der er 80 m, koster omkring en tier for de billigste (=2,5øre/kvittering på 20 cm). De bedre koster ca. 20 kr (=5øre/kvittering). Jeg gætter på, at Byggmax har sparet lidt for meget.
En kvitteringsrulle, der er 80 m, koster omkring en tier for de billigste (=2,5øre/kvittering på 20 cm). De bedre koster ca. 20 kr (=5øre/kvittering). Jeg gætter på, at Byggmax har sparet lidt for meget.
Klik her for at svare