81,018 læst ·
121 svar
81k læst
121 svar
Tape til tætning af dampspærre!
Vækker tråden igen..
Da jeg har byggmax rundt om hjørnet lyder deres tape interessant, men jeg er samtidig sindssygt nervøs, så jeg undrer mig over, om der findes nogle erfaringer, der taler imod grøn byggmax-tape?
Da jeg har byggmax rundt om hjørnet lyder deres tape interessant, men jeg er samtidig sindssygt nervøs, så jeg undrer mig over, om der findes nogle erfaringer, der taler imod grøn byggmax-tape?
Den grønne er grum. Har bygget to garager med den blå, og et hus med den grønne. Testede både t-flex og byggmax grønne, og syntes ikke jeg mærkede nogen forskel. Den blå derimod fik fungere som pakketape efter at jeg testede den grønne.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 709 indlæg
Tid til ny bestilling. Er der nogen af jer, der har købt fra Tyskland for nylig?
Finder nemlig ikke den, der hedder TACO FLEX nu, kun denne her. Spørgsmålet er, om det er den samme?
https://www.befestigungsfuchs.de/ba...mpfsperrklebeband-anschluesse-gruen-50-mm-25m
Finder nemlig ikke den, der hedder TACO FLEX nu, kun denne her. Spørgsmålet er, om det er den samme?
https://www.befestigungsfuchs.de/ba...mpfsperrklebeband-anschluesse-gruen-50-mm-25m
Medlem
· Västra Götaland
· 1 709 indlæg
Medlem
· Västra Götaland
· 1 709 indlæg
Desværre er der ikke kommet noget tejp endnu. Man burde måske blive lidt bekymret, men den er vel blevet fanget i Suez eller noget ;-)
Medlem
· Västra Götaland
· 1 709 indlæg
Tapen er ankommet og blevet brugt en del. Oplever den som lige så god som T-flex og lignende. Måske lidt mere fleksibel, hvilket er rart, når man skal rundt om hjørner på f.eks. vindueshuller, da man kan bøje tapen rundt om hjørnet uden at skulle skære i den.
Kan anbefales, selvom den jo ikke er super billig. Men noget bedre er det jo ;-)
Kan anbefales, selvom den jo ikke er super billig. Men noget bedre er det jo ;-)
Kommer man væk fra emnet, hvis man taler tape mod dampspærre i stedet?
Jeg bruger T-emballage dampspærre og taperer i henhold til instruktionerne med t-flex (mod pp-overfladen... nævnes ikke i instruktionerne, hvad der er rigtigt. Teksten er læsbar, når dugen er oppe.)
Taping klæber aggressivt som ind i h til at starte med, og det føles helt rigtigt. Min ven, som lige nu arbejder med det samme materiale, ringer og spørger, om jeg har nogle problemer med tapen. Nej siger jeg, og tjekker nogle tapninger, jeg lavede for 2-3 dage siden, hvorefter jeg fortryder mit svar. Det viser sig, at hvor der har været den mindste lille rynkning, slipper tapen...
Jeg bruger T-emballage dampspærre og taperer i henhold til instruktionerne med t-flex (mod pp-overfladen... nævnes ikke i instruktionerne, hvad der er rigtigt. Teksten er læsbar, når dugen er oppe.)
Taping klæber aggressivt som ind i h til at starte med, og det føles helt rigtigt. Min ven, som lige nu arbejder med det samme materiale, ringer og spørger, om jeg har nogle problemer med tapen. Nej siger jeg, og tjekker nogle tapninger, jeg lavede for 2-3 dage siden, hvorefter jeg fortryder mit svar. Det viser sig, at hvor der har været den mindste lille rynkning, slipper tapen...
Har det været ekstremt varmt, når tapen har sluppet?V Villervalla72 sagde:Kommer man fra emnet, hvis man taler om tape mod dampspærre i stedet?
Jeg bruger T-emballage dampspærre og taper ifølge instruktionerne med t-flex (mod pp-overfladen... nævnes ikke i instruktionerne, hvad der er rigtigt. Teksten er læsbar, når dugen er oppe.)
Tapen klistrer sig fast aggressivt som f-n til at begynde med, og det føles helt rigtigt. Polaren, der lige nu arbejder med samme materiale, ringer og spørger, om jeg har problemer med tapen. Nej, siger jeg, og kigger på nogle tapninger, jeg lavede for 2-3 dage siden, hvorpå jeg fortryder mit svar. Det viser sig, at hvor det har været det mindste krøllet, der slipper tapen...
Disse taper plejer at være trykaktiverede, har du påført tryk langs hele tapningen?
Jeg har brugt etabs grønne tætningstape med godt resultat, men den gennemsigtige billigere byggfolietape kan falde af.
https://www.byggmax.se/tätningstejp-åldersbeständig-sp-p21601
T-flex:F fixarpelle sagde:


Tectis stiko flex:


Det har været 20-25 grader og grundigt presset på plads. Hvis jeg nu skulle finde på at forsøge at rive tapen af nu, vil stoffet delaminere, tapen sidder som bare pokker i øvrigt! Det er jo ikke de store sprækker, men hvis jeg havde bygget et passivhus, ville det være uacceptabelt med disse sprækker. Tapene opfører sig ens på begge sider af stoffet.
