Venligst alle dygtige "snedkere". Jeg vil bygge en hundegård til min hund, som er træt af at være bundet i haven
Jeg har aldrig bygget noget så "stort" og ved ikke, hvad jeg skal tænke på, når det kommer til selve byggeprocessen. Alt om grus, net, højde forstår jeg, men hvordan er det nemmest at sætte "rammen" op. Skal jeg støbe? kan man gøre denne del nemmere ved for eksempel at sætte stolperne direkte i jorden eller på anden måde forankre uden at støbe? hvor store skal hver sektion være? hvordan laver man en dør? osv.
Stor tak for al den hjælp, jeg kan få.
Ha' en dejlig sommer
Stor tak for al den hjælp, jeg kan få.
Ha' en dejlig sommer
Hunden er en Baset griffon petit, jagthund, som helst vil være ude, han har en skulderhøjde på ca. 38 cm. Vi går ture med ham 3 gange om dagen, så han burde kunne klare sig fra morgen til aften. Han flygter nok ikke, men vil sikkert grave, så jeg ved, at jeg skal have net under, med en højde på ca. 2 meter burde han holde sig inde. Vi tænkte at have en del med grus og en anden med måske lidt græs, men med tanke på at det ikke bliver mudret om efteråret eller når det regner.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
En jagthunds poter/puder har det ganske godt af at have grus i hundegården, så de holder til jagt, når det engang bliver tid til det. Satse på groft grus.
Mange "anlægger" deres hundegårde på sveller eller byggetømmer. Men det der med gravetendensen kan forårsage problemer, da du måske ikke får dem ned i jorden dybt nok. Derefter reguleres der blot op, eventuelt i trykimprægneret træ, og så sættes net op. Meget sværere end det behøver det ikke være.
Nu er der vist nogle "dyreholdningsregler" om en hundegårds størrelse, som jeg ikke kender. Men hellere stor end lille. Og plads til hunden at ligge på, både inde og ude, samt skyggeplads til sommertiden.
Mange "anlægger" deres hundegårde på sveller eller byggetømmer. Men det der med gravetendensen kan forårsage problemer, da du måske ikke får dem ned i jorden dybt nok. Derefter reguleres der blot op, eventuelt i trykimprægneret træ, og så sættes net op. Meget sværere end det behøver det ikke være.
Nu er der vist nogle "dyreholdningsregler" om en hundegårds størrelse, som jeg ikke kender. Men hellere stor end lille. Og plads til hunden at ligge på, både inde og ude, samt skyggeplads til sommertiden.
Klik her for at svare