Hej alle murkyndige!
Jeg står på nippet til at begynde at mure en pizza/brændeovn op og vil gerne have input om valg af mursten. I bunden virker det selvfølgelig at vælge ildfast mursten, men til resten burde rød slået mursten type A1 fungere. Det er jo, hvad man bruger for eksempel til kakkelovne. Taknemmelig for råd og synspunkter
/ Lars
Jeg står på nippet til at begynde at mure en pizza/brændeovn op og vil gerne have input om valg af mursten. I bunden virker det selvfølgelig at vælge ildfast mursten, men til resten burde rød slået mursten type A1 fungere. Det er jo, hvad man bruger for eksempel til kakkelovne. Taknemmelig for råd og synspunkter
/ Lars
Det absolut bedste gulv er biscotto, hvis du er seriøs med pizzabagningen kan det være værd at tjekke det ud. Ret dyrt, men 4 stykker plader centralt er tilstrækkeligt for de fleste behov. Resten kan være ildfast tegl.L LMO sagde:Hej alla murarkyndige!
Jeg står over for at begynde at mure en pizza/brændeovn op og ville gerne have synspunkter på valg af tegl. I bunden virker det oplagt at vælge ildfast tegl, men til resten burde rødt slaget murstenstype A1 fungere. Det er jo hvad man bruger eksempelvis til kakkelovne. Taknemmelig for råd og synspunkter
/ Lars
.. kan også anbefale lilla napolis bog, hvor de gennemgår pizzaovnbygning i stor detalje.Marcus Hennix sagde:
Klik her for at svare