Hej!

Skal snart påbegynde min 60 cm høje mur af teglsten til drivhuset.

I bunden er der en betonsål, et lag leca og derefter teglsten. Alt mures med weber base 222.

Til spørgsmålet, jeg vil have noget udhæng på teglstenen fra lecalaget, påvirker det holdbarheden meget, hvis jeg ofrer 16 mm af 108mm (dansk DNF mål), eller bliver det så stabilt, at disse 16mm ikke "behøves" fra et holdbarhedsperspektiv? Altså vil murens nederste rad da have 92mm muret overflade.

Taknemmelig, hvis en konstruktør eller sagkyndig kan svare!

• Teglsten placeret ovenpå leca-blokker med græs og jord i baggrunden, del af planlagt vægprojekt til drivhus.
R RBK sagde:
Hej!

Skal snart påbegynde min 60 cm høje murstensmur til drivhuset.

I bunden er der en betonsokkel, et lag lecablokke og så mursten. Alt mures med weber base 222.

Til spørgsmålet, jeg vil have lidt udhæng på murstenen fra lecablokkene, påvirker det meget på styrken, at jeg ofrer 16 mm af 108mm (dansk DNF mål) eller bliver det så stabilt, at disse 16mm ikke "behøves" ud fra et styrkeperspektiv? Altså murens nederste række vil da have 92mm muret overflade.

Jeg ville være taknemmelig, hvis en konstruktør eller sagkyndig kan svare!
Svaret er stabilt som f*nden, om det tåler en efterårsstorm, må tiden vise!

Hvor ender væggen?

A Alexn72 sagde:
Hvor ender væggen?
Hvis du ser, hvordan stenen ligger, er det 9 lag op, i alt 60 cm.

Nja jeg mener drivhusvæggen

N
R RBK sagde:
Hej!

Skal snart påbegynde min 60 cm høje murstensmur til drivhuset.

I bunden er der en betonsokkel, et lag leca og derefter mursten. Alt mures med weber base 222.

Til spørgsmålet, jeg vil gerne have lidt udhæng på murstenen fra lecablokken, påvirker det meget på styrken, at jeg ofrer 16 mm af 108mm (dansk DNF mål), eller bliver det så stabilt, at disse 16mm ikke "behøves" i et styrkeperspektiv? Altså vil murens nederste række have 92mm muret overflade.

Taknemmelig hvis en konstruktør eller sagkyndig kan svare!
Kommer til at fungere helt fint.
Dog kan der ikke ligge sne mod murstenen om vinteren, der er brug for en sokkel.

A Alexn72 sagde:
Nja jeg mener drivhusvæggen
Drivhusets mål er (LxBxH) 464x314x290. 290 er så inkl. 60 cm murstensvæg.

N neo11 sagde:
Kommer fungere hvordan godt som helst.
Dog kan det ikke ligge sne mod murstenen om vinteren, der behøves en sokkel.
Top! Da det ligger i en svag skråning, så er murstenen i jordniveau i et hjørne. Der må jeg være lidt kreativ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.