19,856 læst ·
22 svar
20k læst
22 svar
Tåler gipsvæggen virkelig belastningen?
Problemet er ikke den teoretiske belastning per skrue, men at der vil komme vridningskræfter i siden hver gang man justerer TV'en, eftersom skruerne sidder på række alle sammen. Så småt vil det begynde at løsne sig, og skruerne vil begynde at spise sig ind i gipspladen.
Beslaget mattoys viser er meget bedre.
Beslaget mattoys viser er meget bedre.
Jeg ville teste det på et mindre synligt sted for at få lidt følelse for kræfterne.useless sagde:
Problemet er ikke den teoretiske belastning per skrue, men at der vil opstå brydekræfter til siden, hver gang man justerer TV'et, eftersom skruerne sidder på række alle sammen. Før eller siden vil det begynde at blive løsere, og skruerne vil begynde at spise sig ind i gipspladen.
Beslaget, som mattoys viser, er meget bedre.
Husk, det skal også være pænt...
Fastgør en krydsfiner mellem reglarne, hvor tv'et skal sidde. Mal/tapetser den i samme farve som væggen. Sæt trygt opbeslaget på væggen.
Hvis du vil gøre det seriøst, så skærer du bort gips, sætter indsats af kortlingar, på med gips og maler.
Hvis du vil gøre det seriøst, så skærer du bort gips, sætter indsats af kortlingar, på med gips og maler.
I dit tilfælde ville jeg have udskiftet gipspladen med en lignende fiberplade, der tåler langt mere belastning. Jo, mere arbejde men ingen hovedpine senere, når du har tunge belastninger. Ønsker du at maksimere det, du har nu, anbefaler jeg, at du ser følgende test af fastgørelser:
Tusind tak for alle kloge svar og idéer. I en nyindflyttet lejlighed valgte jeg den enkleste vej: Der var en murstensvæg ved siden af gipsvæggen, og med armen maksimalt strakt ud til siden kunne jeg sætte TV'et op i den og stadig få TV'et i den rigtige position foran gipsvæggen.
Taknemmelig for at jeg ikke satte det op i gipsvæggen - føler nu, at risikoen for at det ville brase er skyhøj.
Enden godt - alting godt.
Taknemmelig for at jeg ikke satte det op i gipsvæggen - føler nu, at risikoen for at det ville brase er skyhøj.
Enden godt - alting godt.
Klik her for at svare