Meget usikker på hvor jeg skulle lægge tråden, så flyt den gerne hvis det er forkert sted
Jeg har en gammel jordkælder på gården som det nok var meget længe siden den faktisk blev brugt til noget, som jeg tænkte at ordne for at bruge som grovdepot så jeg ville gerne have fugtigheden ned så godt det går.
Den er (groft anslået) 2x6 meter, siderne ligger under jorden, men taget er på siderne i niveau med jorden, som I forstår går den ind i en skråning. Taget er et hvælvet tegltag (ganske fladt, fra "nok" til jordniveau er det måske 2dm) med græsplæne over, sandsynligvis ingen pap eller noget under.
Ventilationen er meget enkel, en åbning på ca. 8 cm ved siden af døren og et 15 cm betonrør gennem taget længst inde.
Gulvet er bare stampet jord.
Så, hvis vi begynder ovenfra. Taget, skrabe jorden af og på med pap, så tilbage med jorden? Sedumtag, eller hvad det kaldes, har jeg jo typisk allerede, om end naturligt

Hvilken pap er passende til dette, og hvordan fastgør man det på en passende måde mod 100 år gammelt tegl? Gasbrænder mm findes hvis det skulle være nødvendigt.
Ventilationen, en hætte er jo i hvert fald nødvendig på betonrøret, det kan jeg lave uden problemer. Bør man åbne hullet på "facaden" mere? Og så på med et ventilationsgitter over hullet? Noget andet?
Hvad gør man med væggene på indersiden? Eller er det overkill at gøre noget ved dem?
Gulvet da, jeg har en lille sjov ide om at lægge gamle marksten over det og derefter "beklæde" det med en palle, for at få en ordentlig luftspalte under tingene man stiller ind. Eller er det idiotisk? At man så måske skal skifte pallen hver femte år eller sådan er ikke noget problem, det bliver jo perfekt til at rydde ud skidtet samtidig da
Andre ideer og tanker? Jeg har aldrig arbejdet med en jordkælder før så tager gerne imod tips