Hejsa. Jeg har revet paneltag ned, som sad før i huset, der er bygget i 70'erne. Jeg bemærkede, at der er ca. 100cc mellem de langsgående reglar. Jeg planlægger at sætte kortlingar på 30cc imellem, fordi jeg har tænkt mig at sætte loftgips vertikalt. Mit spørgsmål er, om jeg har brug for flere langsgående reglar, eller om loftet bliver stabilt med kortlingar imellem de langsgående reglar?

• Loft med isolering synlig, understøttet af en teleskopstang. Trævæg med dør til højre. Renovation af loft pågår.
  • Loft med isolering og plastafdækning viser længsgående reglar med røde markeringer. En stang eller stativ står under loftet ved en åben dør.
Sæt glespanel i stedet, det er både enklere og hurtigere

Spredt panel 28x70, c-c 40, og det vil være OK

FermRobin FermRobin sagde:
Jeg tænkte sætte kortlingar på 30cc imellem for jeg tænker sætte loftgips vertikalt
Sæt den horisontalt i stedet;)

• Synes
Granngubben
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Sæt den horisontalt i stedet;)
Jeg mener horisontalt 😅

F fribygg sagde:
Sæt glespanel i stedet, det er både enklere og hurtigere
Okay, I mener at man havde sat det under de eksisterende regler da? Og derefter gipse? Holder de eksisterende regler til det?

Okay I mener, at man ville placere det under de eksisterende reglarne så? Og derefter gipse? Holder de eksisterende reglarne til det?
Vi har dog kun 224 i lofthøjde, så vil ikke miste for meget lofthøjde, men tror I, at det ville fungere med kortlingerne mellem reglarne?

Bordet jeg ikke have længdegående reglar hår som ekstra stöttning for glespanel isf? Reglarna som sidder der i dag har mærkeligt mål 50x125mm

• Loft med gule isoleringsplader og plastafdækning, set fra en vinkel. En stige og noget blå plastik ses ved siden af.
  • Loftisolering under installation med plastfolie og orange tape, delvist renoveret væg, åben dør i baggrunden, stige og værktøj på gulvet.
Okay, I mener at man havde sat det under de eksisterende regler da? Og derefter gipse? Holder de eksisterende regler for det?
Ja
Ja, men husk at trække el først
Ja

Bordet jeg ikke har længdegående reglar hår som ekstra stöttning for glespanel isf? Reglarna som sidder der i dag har mærkeligt mål 50x125mm
To tomme fem er et normalt mål på savet træ

• Synes
FermRobin og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.