7,627 læst ·
18 svar
8k læst
18 svar
Tagpap eller plastafstandsstykker under træstolper?
Præcis som under en sylla på betonggulv handler det om at bryde kapilærkraften, så der ikke trækker fugt op i træet, det er altså nok at løfte nogle mm og lægge under en sylla papp.K Klabbis 3000 sagde:Hvor meget tror du det skal være imellem der? Er 7-10 millimeter nok?
Håbet er jo, at det kunne være nok at løfte op med donkraft og så lægge tykkere med syllpapp eller sådan nogle afstandsstykker. Meget mere end 10 millimeter tror jeg ikke går, ellers bliver man nødt til at skære, men 10 millimeter er måske godt nok?
Inden du malede, kunne du have skruet den nedre skrue ud og fyldt på med olie indtil det ikke længere sugede, eller indtil du blev træt af det.
Skruet skruen tilbage og ventet et par dage.
Malet med oliegrunder.
Men eftersom der allerede ligger syllpapp under stolpen, er forskellen mest akademisk. Det eneste problem med den nuværende løsning er, hvis stolpen var fugtig og den maling, du har valgt, er meget tæt.
Skruet skruen tilbage og ventet et par dage.
Malet med oliegrunder.
Men eftersom der allerede ligger syllpapp under stolpen, er forskellen mest akademisk. Det eneste problem med den nuværende løsning er, hvis stolpen var fugtig og den maling, du har valgt, er meget tæt.
Tror sikkert det er nok med et eller to lag syllpapp, så hvis du kan løfte uden at skulle skære, undgår du jo meget arbejde.
Så tror jeg, det nok ville være godt, hvis du skraber malingen af, som du har påført, for at give træet mulighed for at ånde. Det kan jo ikke være så meget arbejde med det. Det behøver jo ikke blive 100% trærent.
Så tror jeg, det nok ville være godt, hvis du skraber malingen af, som du har påført, for at give træet mulighed for at ånde. Det kan jo ikke være så meget arbejde med det. Det behøver jo ikke blive 100% trærent.
Kan man tro, at disse holder til permanent palling af træstolper?
Står på deres hjemmeside, at de ikke er beregnede til permanent palling af betonelementer, men det er jo meget større belastninger i de tilfælde.
https://www.distex.se/kilar---pallningsbrickor/pallningsbrickor
Står på deres hjemmeside, at de ikke er beregnede til permanent palling af betonelementer, men det er jo meget større belastninger i de tilfælde.
https://www.distex.se/kilar---pallningsbrickor/pallningsbrickor
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Verktygsråd… Hyvel eller slip i trångt utrymme
Fönster & Dörrar -
Mögel- sanerare eller ej?
Övrigt husrelaterat -
Hur fixar vi läckan på värmeröret byta eller laga?
Värme allmänt -
Väggar i nytt badrum med betonggolv - plast eller syllpapp?
Badrum -
Syllisolering eller syllpap - hvad er forskellen, og hvad skal jeg bruge?
Byggematerialer & Byggeteknologi