Hej!!

Har læst de forumindlæg om tagløft, men ville alligevel gerne have mere information fra nogen, der har gjort det eller har en masse viden...

Vi tænkte på at lave tagløftet selv på vores 130 kvadrat store etplanshus. Dette er noget, vi har overvejet længe og har tjekket lidt med borka og åtvidaberg. Fra borka fik vi et prisforslag på 500.000, og da havde de ikke engang været her og kigget.

Nå, så vi gør det selv, har både rørlegger og el installatører i familien, det eneste, der mangler, er en snedker... :)

En top og lidt højere til loftet?! Nogen, der vil dele deres erfaringer??

U

UDen eneste viden jeg har er, hvad jeg har læst mig til, men der er vel to store spørgsmål, der er vigtige. Kan underetagen klare vægtøgningen ovenfra, og hvor/hvis det skal forstærkes. Spær til overetagen ville jeg høre med spærfabrikkerne om. De plejer at være så billige, at det er nytteløst at snedkerere egne, og desuden bliver de jo korrekt beregnet samtidig.

hmm jaa.. det ser ikke ud til, at mange andre har fået den samme idé, som vi har planer om. Det eneste, der findes på nettet om tagløft, er folk, der har fået det gjort via fx borka, og det føles ikke som om det er værd så mange penge, så er det jo billigere at bygge nyt. Men er man glad for, hvor man bor, så gør man det jo..

Nogen andre??

Hej

Vi løftede huset i 2007 med hjælp fra Åtvidabergs hus og tagetager - fungerede perfekt. Vi havde selv allerede kontaktet arkitekt og ordnet byggetilladelse, så det Åtvidabergs gjorde var at beregne forstærkningsbjælker og konstruere fire moduler, der derefter blev løftet på vores hus. Klart på ca en uge (stammen på plads altså ....). Det er vel primært det, der er den store fordel synes jeg - tætsluttet hus hurtigt, og Åtvidabergs har ansvaret, når huset er "uden tag" (hvis der skulle komme en kraftig regnbyge). Din pris på 500 kkr virker rimelig synes jeg. At det skulle blive billigere at bygge nyt afhænger jo selvfølgelig af, hvor man bor, men i vores tilfælde blev det meget billigere at løfte end at lede efter nyt hus ....

Færdiggørelsen blev gjort af en anden virksomhed - men det kunne man have gjort selv, hvis man har god tid og lidt kendskab.

Kan varmt anbefale Åtvidabergs hus og tagetager. (www.atvidabergs.com)

//Mikael

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.