Har købt et etplanshus på plade på jord samt fladt tag. Huset er fra 68 og har trækonstruktion med teglfacade.
Jeg har forsøgt at få fat i tegninger uden held, kommunen har intet, efter naboernes tips om det "måske var HSB som byggede" og en samtale til HSB som ikke havde noget, står jeg uden tegning.
Så jeg forsøgte at måle mellem væggene osv. og tegne huset selv, sådan ser det ud i dag.
Jeg vil fjerne alle indervægge og skabe helt ny planløsning.
Der er ingen luge til tagspalten, så jeg rev en del af loftet ned - ush treetex ....
160 mm bjælker, mineraluld og en eller anden form for plade ovenpå, ingen dampspærre.
Så jeg savede mig gennem den for at stikke hovedet op og kigge, sådan her ser det ud (dårlige billeder, men jeg tager en lampe med i morgen og ordner flere)
Ser ingen tagstol-lignende konstruktioner, de tynde vertikale gitre, ved da ikke hvad de har til opgave.
En dobbeltbjælke her med noget der ligner spartelmasse
Jeg har læst, at man skal tage en bygningsingeniør / konstruktør ind for med sikkerhed at sige hvilke vægge der er bærende, men jeg tænkte at spørge jer først, hvis det er indlysende.
Eller er det bjælkerne, som isoleringen sidder imellem, der bærer hele taget?
Og hvad er det for en board / plade, der ligger der, hvordan ventileres isoleringen?
Mange spørgsmål her
Takkonstruktionen taler for, at de hjertevæggslignende vægge er bærende (vandrette på tegningen). Det bedste ville have været, hvis du havde tegnet en sektion også, så man så takkonstruktion og vægge samtidig. Vil du have fuldstændig frihed i planløsningen, kræves et system af søjler og bjælker, der tager ansvar for bæringen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.