Ser når et solcellefirma har været her og monteret lange, lige beslag, at skinnerne "dypper" ned nogle cm over vores carport. De hævder selv, at de har inspiceret taget på forhånd, og at alt er i orden.
Hvad gør man? Kan komme til tagspær underfra indeni carporten. Intet fugtigt eller blødt der. Skal måle med laser når det bliver mørkt i aften. Carporten er understøttet med en jernbjælke. Huset bygget i '69.
Forstår jeg skal have fat i et tagfirma, men overvejer om jeg skal bede dem pause monteringen, som fortsætter i ugen.
Hvad bør man vide om problemet? Hvad har andre gjort, har aldrig selv set at det "hængte" før.
Hvad gør man? Kan komme til tagspær underfra indeni carporten. Intet fugtigt eller blødt der. Skal måle med laser når det bliver mørkt i aften. Carporten er understøttet med en jernbjælke. Huset bygget i '69.
Forstår jeg skal have fat i et tagfirma, men overvejer om jeg skal bede dem pause monteringen, som fortsætter i ugen.
Hvad bør man vide om problemet? Hvad har andre gjort, har aldrig selv set at det "hængte" før.
20-30mm, ja, enig, men stadig en stålbjælke, dog ikke tilstrækkelig. Det blev jo ret hurtigt tydeligt, da tømrerfirmaet kiggede på det, at det var underdimensioneret. Jeg kunne jo have tjekket Svenskt Trä for at forstå det selv. Jeg har jævnligt kigget op mod taget og haft det i baghovedet. Vi havde også allerede tænkt på at bygge halvdelen af åbningen om for at få lidt mere lagerplads, så det er jo logisk at sætte en ekstra søjle.Z z_bumbi sagde:
Det kan jo være en lektie for andre, der bestiller paneler, at man skal se efter sit tag, også selvom solpaneletfirmaet siger, at der ikke er nogen problemer, så har de jo naturligvis ansvarsfraskrevet sig. Vores firma fokuserede så meget på at fjerne al tilvækst, så vi tænkte nok, at de også vurderede taget.
Hvilken virksomhed er det? Min installation kunne have endt med et knækket tag. Alt måtte gøres om flere gange før installationen blev godkendt af et uafhængigt inspektionsfirma. Efter megen om og men betalte solcellevirksomheden mine inspektionsomkostninger, da de havde gjort fejl hele vejen.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 521 indlæg
Det er ikke sådan, at taget altid har dippet lidt, og ikke før man nu har en lige skinne at sammenligne med, så ser man det?
Hvor gammelt er taget? Det er vel ikke optimalt at montere solceller på et meget gammelt tag, hvis du skal udskifte taget inden for den nærmeste fremtid? Det bliver jo ret besværligt, hvis du har solceller der så..
Sagde de noget af, eller hvordan kunne taget blive knækket? Solpaneler vejer jo intet sammenlignet med lidt våd sne.S SusanneBorgfors sagde:
Klik her for at svare