Taget er undervejs, kun et lag gips mere nu.
Men jeg har brug for råd om, hvordan jeg fylder hullerne, der blev i gipsen til vinkeljernene? Gipsskiktet er synligt fra rummet, så de skal fikses. Skal fyldes, at dække med lister virker ikke, da rummet skal være lydtæt. Almindelig spartelmasse eller en form for filler? Skal hæfte på OSB, metal og gips.
Overvejer også, om almindelig finspartel hæfter på akrylfugemasse? Har fuget mellem gipspladerne, men skal spartle for slutfinishen.
Det stemmer, fuge mellem pladerne. Nu bagefter føles det mindre gennemtænkt, men da det blev gjort, var tankerne på bare at gøre rummet så tæt som muligt. Så, kan man sparkle ovenpå?
Jeg ville bare spartlet over. Men lad det tørre længe mellem lagene. Så tykt spartelmasse krymper ret meget. At passe en gipsplade sparer sandsynligvis kalendertid men kræver nok lidt mere arbejdstid.
Spartle hullet med gipsbaseret spartelmasse, fx Ardex Ardumur 828, eller tilsvarende. Spartle samlingerne med papirstrimmel. Først spartel, så papirstrimmel i våd spartel, og derefter spartle over. Det er svært de første gange man gør det.