Hej,
Jeg har nogle planer om at renovere køkkenet derhjemme. Huset er gammelt, og loftshøjden er ikke noget at prale af. Problemet er, at der desuden er synlige bjælker i køkkenloftet, hvilket besværliggør og begrænser både antallet og højden på køkkenskabe.
Jeg har ikke selv styr på, hvordan man kan se, om bjælkerne er bærende eller blot monteret som en rustik indretningsdetalje.
Er der nogen her, der kan komme med gode tips?
Vedhæfter nogle billeder af, hvordan det ser ud.
Jeg har nogle planer om at renovere køkkenet derhjemme. Huset er gammelt, og loftshøjden er ikke noget at prale af. Problemet er, at der desuden er synlige bjælker i køkkenloftet, hvilket besværliggør og begrænser både antallet og højden på køkkenskabe.
Jeg har ikke selv styr på, hvordan man kan se, om bjælkerne er bærende eller blot monteret som en rustik indretningsdetalje.
Er der nogen her, der kan komme med gode tips?
Vedhæfter nogle billeder af, hvordan det ser ud.
Findes der et sted, hvor du kan overveje at åbne gulvet på overetagen, alternativt åbne loftet i køkkenet for at inspicere, hvordan det forholder sig? F.eks. hvis du tager et overskab ned i køkkenet og åbner der. Så skjules indgrebet lidt, når du monterer overskabet igen, hvis det er svært at lappe sammen pænt. Hullet behøver heller ikke at være overdrevent stort, måske er det nok at fjerne et stykke på 30x30 cm eller deromkring. Bare så du kan kigge op i loftet og se, om der er tagbjælker, der er uafhængige af de synlige bjælker.
Edit: vær forberedt på, at der kan falde en masse savsmuld ned, hvis mellemlaget er isoleret efter ældre standard.
Edit: vær forberedt på, at der kan falde en masse savsmuld ned, hvis mellemlaget er isoleret efter ældre standard.
Senest redigeret:
Klik her for at svare