Vi havde et firma her, som udførte jordarbejde samt belægning, og da det blev tid til at bygge tag til teknikrummet, kløede de sig i hovedet og havde ikke direkte nogen plan, så vi måtte henvende os til et andet firma.

Løsningen, som derefter blev gennemført, var at lægge et tagpap-tag med hældning ind mod poolen (pilens retning, se billede) under blandingen af granitkeramik og terrassebrædder, for at vandafledning skal ske mod poolens yderside ned på gulvet i teknikrummet, hvor der i sin tur er afløb (et boret hul i gulvet).

Nu til min bekymring: vandet vil jo løbe ned på/langs med træbjælkerne, som jeg gætter på er ubehandlede. Og jeg tænker så med min meget begrænsede byggeviden, at det vil rådne relativt hurtigt. Men som sagt, jeg ved ikke specielt meget om dette, og det er et velrenommeret firma, der har udført arbejdet, så derfor ville jeg gerne have nogle uafhængige meninger om, hvad I tror om holdbarheden.

Tusind tak på forhånd.

Vedhæfter billeder af, hvordan det så ud, før taget var på plads, hvordan det ser ud nedefra på den side af teknikrummet, der også er poolens yderside, et billede ned gennem lugen ovenfra, samt et billede ovenfra med det øverste lag, hvor jeg har markeret, hvilken del taget ligger under, samt tagets hældning.
 
  • Overblik af teknikrum ved siden af pool, viser rørledninger og pumpeinstallationer, med granitkeramik omkring og et kig ned i rummet gennem en åbning.
  • Træbjælker og rørføring i teknikrum uden tag, set fra siden med udsigt til væg og gulv med blade og grus.
  • Åben trækonstruktion med udsigt til teknikrum under, viser ubehandlede træbjælker under træterrasse, muligvis omkring en pool.
  • Trædækning ved pool med markerede linjer og pil, der viser regnvandsretning mod poolens yderside og teknikrum; granitkeramik og trall synlige.
Ingen der tør forsøge sig med et gæt?

Behøver jeg være bekymret for, at bjælkerne mister styrke om et par år, hvis de konstant udsættes for vand?

Jeg ville være yderst taknemmelig for al input.
 
O OlaMalmo sagde:
Er der ingen, der tør give et gæt?

Behøver jeg være bekymret for, at bjælkerne vil give sig om et par år, hvis de konstant udsættes for vand?

Jeg ville være yderst taknemmelig for al feedback.
Ikke bekymret! De sidder jo luftigt.
 
  • Synes
OlaMalmo
  • Laddar…
Dum spørgsmål måske, men hvornår rådner træ så? Er det når det ligesom ligger og svømmer i vand?
Det kommer jo i hvert fald ikke til at ske her.
 
O OlaMalmo sagde:
Dumt spørgsmål måske, men hvornår rådner træet så? Er det når det ligesom ligger og svømmer i vand?
Det kommer jo i hvert fald ikke til at ske her.
Når det ikke tørrer og udsættes for hårdt vejr og vind.
 
  • Synes
OlaMalmo
  • Laddar…
MrJay
Træ klarer sig ret godt i vand, du har folk hvis job er at hente gamle træstammer fra søbunden og sælge disse dyrt... I dit tilfælde, så længe træet får mulighed for at tørre og står luftigt er det roligt, det er værre med indelukket og fugtigt træ.
 
  • Synes
OlaMalmo
  • Laddar…
O OlaMalmo sagde:
Vi havde en virksomhed her, der udførte jordarbejde samt belægning, og da det var tid til at bygge tag til teknikrummet, kløede de sig i hovedet og havde ikke rigtig en plan, så vi måtte henvende os til en anden virksomhed.

Løsningen, der derefter blev gennemført, var at under blandingen af granitkeramik og terrassebrædder lægge et papptag med hældning ind mod poolen (pilens retning, se billede), for at vandafledningen sker mod poolens yderside ned på gulvet i teknikrummet, hvor der til gengæld er afløb (et boret hul i gulvet).

Nu til min bekymring: vandet vil da løbe ned på/langs med træbjælkerne, som jeg gætter på er ubehandlede. Og jeg tænker så med min meget mangelfulde byggekundskab, at dette vil rådne relativt hurtigt. Men som sagt, jeg ved ikke specielt meget om dette, og det er en velrenommeret virksomhed, der har udført arbejdet, så derfor vil jeg gerne have nogle uafhængige meninger om, hvad I tror om holdbarheden.

Tusind tak på forhånd.

Vedhæfter billeder af, hvordan det så ud, inden taget var på plads, hvordan det ser ud nedefra på den side af teknikrummet, der også er poolens yderside, et billede ned gennem lugen oppefra, samt et billede oppefra med det øverste lag, hvor jeg har markeret, hvilken del taget ligger under, samt tagets hældning.
Hej, hvad har du for mål på teknikrummet? Bredde og dybde?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.