Vi havde et firma her, som udførte jordarbejde samt belægning, og da det blev tid til at bygge tag til teknikrummet, kløede de sig i hovedet og havde ikke direkte nogen plan, så vi måtte henvende os til et andet firma.
Løsningen, som derefter blev gennemført, var at lægge et tagpap-tag med hældning ind mod poolen (pilens retning, se billede) under blandingen af granitkeramik og terrassebrædder, for at vandafledning skal ske mod poolens yderside ned på gulvet i teknikrummet, hvor der i sin tur er afløb (et boret hul i gulvet).
Nu til min bekymring: vandet vil jo løbe ned på/langs med træbjælkerne, som jeg gætter på er ubehandlede. Og jeg tænker så med min meget begrænsede byggeviden, at det vil rådne relativt hurtigt. Men som sagt, jeg ved ikke specielt meget om dette, og det er et velrenommeret firma, der har udført arbejdet, så derfor ville jeg gerne have nogle uafhængige meninger om, hvad I tror om holdbarheden.
Tusind tak på forhånd.
Vedhæfter billeder af, hvordan det så ud, før taget var på plads, hvordan det ser ud nedefra på den side af teknikrummet, der også er poolens yderside, et billede ned gennem lugen ovenfra, samt et billede ovenfra med det øverste lag, hvor jeg har markeret, hvilken del taget ligger under, samt tagets hældning.
Løsningen, som derefter blev gennemført, var at lægge et tagpap-tag med hældning ind mod poolen (pilens retning, se billede) under blandingen af granitkeramik og terrassebrædder, for at vandafledning skal ske mod poolens yderside ned på gulvet i teknikrummet, hvor der i sin tur er afløb (et boret hul i gulvet).
Nu til min bekymring: vandet vil jo løbe ned på/langs med træbjælkerne, som jeg gætter på er ubehandlede. Og jeg tænker så med min meget begrænsede byggeviden, at det vil rådne relativt hurtigt. Men som sagt, jeg ved ikke specielt meget om dette, og det er et velrenommeret firma, der har udført arbejdet, så derfor ville jeg gerne have nogle uafhængige meninger om, hvad I tror om holdbarheden.
Tusind tak på forhånd.
Vedhæfter billeder af, hvordan det så ud, før taget var på plads, hvordan det ser ud nedefra på den side af teknikrummet, der også er poolens yderside, et billede ned gennem lugen ovenfra, samt et billede ovenfra med det øverste lag, hvor jeg har markeret, hvilken del taget ligger under, samt tagets hældning.
Træ klarer sig ret godt i vand, du har folk hvis job er at hente gamle træstammer fra søbunden og sælge disse dyrt... I dit tilfælde, så længe træet får mulighed for at tørre og står luftigt er det roligt, det er værre med indelukket og fugtigt træ.
Hej, hvad har du for mål på teknikrummet? Bredde og dybde?O OlaMalmo sagde:Vi havde en virksomhed her, der udførte jordarbejde samt belægning, og da det var tid til at bygge tag til teknikrummet, kløede de sig i hovedet og havde ikke rigtig en plan, så vi måtte henvende os til en anden virksomhed.
Løsningen, der derefter blev gennemført, var at under blandingen af granitkeramik og terrassebrædder lægge et papptag med hældning ind mod poolen (pilens retning, se billede), for at vandafledningen sker mod poolens yderside ned på gulvet i teknikrummet, hvor der til gengæld er afløb (et boret hul i gulvet).
Nu til min bekymring: vandet vil da løbe ned på/langs med træbjælkerne, som jeg gætter på er ubehandlede. Og jeg tænker så med min meget mangelfulde byggekundskab, at dette vil rådne relativt hurtigt. Men som sagt, jeg ved ikke specielt meget om dette, og det er en velrenommeret virksomhed, der har udført arbejdet, så derfor vil jeg gerne have nogle uafhængige meninger om, hvad I tror om holdbarheden.
Tusind tak på forhånd.
Vedhæfter billeder af, hvordan det så ud, inden taget var på plads, hvordan det ser ud nedefra på den side af teknikrummet, der også er poolens yderside, et billede ned gennem lugen oppefra, samt et billede oppefra med det øverste lag, hvor jeg har markeret, hvilken del taget ligger under, samt tagets hældning.
Klik her for at svare




