Hej

Jeg skal sænke mit loft 6,5 cm for at skjule revner, kabeltrækning og få bedre belysning.

Jeg har tænkt mig at bruge 45mm stålregler. Maksimal længde vil blive 180cm på dem, og jeg havde tænkt mig at have gips på det.

Er det ok at bore huller til spotlightsledningerne, som skal gå i VP i reglerne, eller vil de blive alt for svage da?

jeg havde nok ikke brugt reglar, for de kan have tendens til at bøje sig, når man ikke kan holde i dem, når man skal skrue gipsen. brug i stedet sekundær profil.

med primærprofil så bliver det 70 mm, og det er nødvendigt, når det er den længde på dem.

Ok, tak for den info!

Så antager jeg, at stålskinner+stålregler kun er til vægge egentlig, men jeg har set, hvordan nogle har anvendt dem til loft også.

Jeg har under alle omstændigheder ikke mulighed for at bygge med regler, der er mere end ca. 45mm, så hvis der ikke findes noget bedre alternativ, der bygger det samme, må jeg køre med regler eller sekundærprofiler alene og lave fastgørelser i loftet med jævne mellemrum for at stive det op.

findes et andet system, der ser ud som reglar, men jeg har aldrig brugt den model.

kig på gyporc.se på loft

sekundær profil findes i 2 størrelser

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.