D
Skulle have behov for at tage lidt råspont i loftet ned for at trække om elen.

kan jeg tage en rende med råspont ned og lægge en form for plade ind, når jeg er færdig?

Ledninger og rør, der hænger fra et loft med råspont, klar til at omdirigeres i forbindelse med elarbejde.

Ja det kan du gøre. Du behøver ikke engang at erstatte den, hvis du ikke vil, jeg antager, at du skal sætte gips eller noget andet som loft? Men derimod vil eventuelt kutterspån falde ned, og hvis det er mod vinden, bør det erstattes på nogen måde.

D
Tusind tak!

Der ligger almindelige isoleringsstykker (mellem tagbjælkerne) ovenover. Huset er fra 74.

Tænkte sætte sådanne tagplader med lille samling. Taget bevæger sig en del, så gips kommer jeg nok ikke til at få uden revner.

Bare rive ned spont, så du får render til at lægge dine rør i, problemet er, at det sandsynligvis er 12,5 mm spont, har du held, så er det tykkere. Rørene er 16 mm udvendigt, men det går an at hugge nogle mm ud i spærret, når du skal gå på tværs, skubber du rørene ovenover den eksist. spont. En anden ting er, at det nu er 15 mm rør og doser, det går fint at sammensætte med 16 rør og tilsvarende muffe og tape godt på 15 siden af muffen, så det ikke skiller ad, en 16 muffe klaprer på 15 rør.

D
Tak! Råsponten er næsten nogle steder mellem 19-22 m.

tak for tipset med muffen

D Derbyboy sagde:
Tak! Råsponten er næsten et sted mellem 19-22 m.

tak for tippet med muffen
Så bliver det perfekt med 16-rør og at fastgøre disse i spær.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.