Ny lejlighed og nye projekter...
Af den oprindelige tegning over huset (århundredeskifteejendom) forstår man, at der har været en ekstra dør til hallen, som så er blevet lukket. Efter at have lavet en lille undersøgelse med boremaskinen har jeg konstateret, at man sandsynligvis har fjernet foderet, lukket med leca/letbetonblokke eller lignende og derefter pudset med en eller anden type puds, som er betydeligt hårdere end kalkpudsen fra århundredeskiftet, som resten af væggen er pudset med.
Nu er det selvfølgeligt spørgsmålet, hvordan jeg bærer mig ad for at fjerne fyldningen på bedste måde. At simpelthen banke pudsen af føles ret besværligt med tanke på, at den ser ud til at sidde godt fast... Idéer og forslag modtages gerne!

Jeg ville prøve med tigersaven i første omgang, det kommer til at støve, men det gør nok ethvert alternativ. Vælg det rigtige blad til saven..

Sent from my GT-I9210 using Byggahus

Hvis det er Lecablokke, burde du kunne sprække pudsen, der er ovenpå, i betragtning af at blokkene er så porøse. Det synes jeg føles som den letteste mulighed, at banke pudsen af altså. Tigersav er en mulighed. En anden er jo vinkelsliber med stenskive. Det ryger som fanden, men hvis du plastikinddækker dig, kan det jo fungere. Håber du finder en fin gammel rammeværksdør under det hele. Held og lykke!

Metoden jeg brugte efter en del overvejelser blev – som med så meget andet – at gøre det i hånden. Savede med fogsvans (beregnet til lecablokke og lign.) rundt om. Helt vildt besværligt at komme igennem cementpudset på den måde, og jeg følte, at jeg var nødt til at ringe på og undskylde hos naboerne i forebyggende øjemed. Da jeg havde savet en meter ned på siderne, var det bare at slå til et par gange med en slegge, så revnede pudset, og man fik en blok i håndterbar størrelse, der kunne tages ned.

Trist nok var der ingenting på siderne... Spejle og tærskel, som jeg antager har siddet der, var fjernet. Spiller i og for sig ingen rolle, da rummet nu er et rengøringsskab med en karm monteret i hullet, jeg savede op.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.