Mål begge selvfølgelig, og talmeter duer ikke, skydelære kan fungere, men eftersom du skal måle så mange gange, er risikoen for at du får for store variationer, hvor du "skøjter" målingerne, så jeg synes, du skal gøre som profferne gør, mål med stopur og laser, du skal være ret hurtig med fingrene dog, eftersom det er ret kort afstand :)

Mikael_L
1. Sterling OSB klasse 3, 2442 mm
2. OSB ukendt mærke men klasse 3 ifølge min byggevareforhandler 2442 og en halv mm.

Begge målt i hånden med ukalibreret Byggmax 5-meters målebånd (for 10:-, hele huset er bygget med sådanne målebånd :x).
Temp ca 15gr, luftfugtighed ukendt, men gætter på omkring 50% rH med tanke på udendørstemperaturen.
Fugtindhold i OSB ukendt, men sandsynligvis svarende til ca 50% rH, altså lavt, måske omkring 10%
thumbnail.asp

Senest redigeret:
  • Haha
Dan M
  • Laddar…
Mikael_L
Men jeg tror, at du har ret, at 244cm kommer fra 96".

JOW sagde:
Ja, gipset er 250, osb er 244, så der mangler lidt... Så jeg har savet strimler af osb og sat øverst...
hvor køber Du gips? jeg anvender 270, = passede bedst til mit hus, = 4:2 m i højeste del. Tænkte bare det virkede besværligt at sammensætte, når der findes plader som passer, men her i Skåne bygger vi med enkeltgips og kun dette.

Ja, i garagen fik det blive 240 cm loftshøjde, dermed købte jeg 240's plader dertil. I huset 250 cm så da var det jo godt med 250's plader... Det var altså osb jeg klagede over :)

12 mm krydsfiner er 244, men hvis du tager 18 mm og opad, så er den 240...
hvorfor kortlægge for den lille strimmel? læg den i bunden og stil den store plade på....
mvh
estwing

Ja, jeg har ikke kortlat bag remsan, derimod da jeg skruede gipset fast, satte jeg en i remsan og en i den store plade, altså på halve halve bredden af gipspladen.

korrekt!!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.