Jeg har forsøgt at finde god info om, hvordan man skal gribe det an for at tætne en betonaltan uden at blive klogere. Så nu tænkte jeg, at jeg prøver her og ser, hvad I kan hjælpe mig med!
Huset er bygget i 1964, men jeg tror, at tætningslaget på altanen er lavet om, måske i 80'erne. Det ser ud som en sandwich af beton og så noget gummimembran (som er hårdt i dag og revnet) og så sand på som et ydre lag. (Hader sandet, det sætter sig i fødderne og kommer ind)
Nu vil jeg lave det om og gøre det rigtigt. Jeg vil sænke niveauet nogle cm, det føles lidt ubehageligt at have det i samme niveau som dørene, tætne, så ingen fugt kommer ind (under halve altanen er der et skur, den anden halvdel madkælder uden adgang indefra).
Har nogen lavet et lignende projekt? Hvad skal man tænke over? Hvilket tætmembran skal man bruge? Læste om noget asfalt? Så hvilket ydre lag? Fliser, støbe med noget cement? Osv osv
Du skal fjerne alt gammelt og udfylde større revner i betonen først.
Derefter kan du enten lægge ny måtte (typ tagpap) eller en form for tætningslag, typ Kiilto A+X eller Protan G. På det skal der så bruges en form for "beskyttelse", betonplader i sand hvis du bruger tagpap, eller med tætningslag kan du lægge trætrall eller klinker.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.