Desværre fandt jeg en fejl fra håndværkerne, der renoverede huset for den tidligere ejer. Da jeg tog et loft ned, bemærkede jeg, at det var fugtigt, men forstod ikke hvorfor, eftersom der ikke er nogen vandrør der, og det er et "inderrum".
Så trak jeg sømpropperne ud, som reglarne havde siddet fast med i loftet, og gik op for at vaske hænderne i det øvre badeværelse, og da jeg kom ned, var der meget vand på gulvet.
Jeg troede først, at det var vandrøret, men satte en spand under og hældte vand fra en flaske i vasken, og så løb det ud af et 8 mm borehul i loftet.
Det er sandsynligvis boret lige igennem afløbsrøret, som ligger indstøbt i betongulvet, da det kun løber ud, når man hælder noget i afløbet.
Burde husforsikringen eller byggerens ansvarsforsikring dække det?
Ellers er spørgsmålet om det kan repareres nedefra, altså at fræse ud, så røret blotlægges, og sætte en prop i med plastic padding eller sådan noget?
Det er badeværelse med tætningslag ovenfor...
Mvh,
Anders
Så trak jeg sømpropperne ud, som reglarne havde siddet fast med i loftet, og gik op for at vaske hænderne i det øvre badeværelse, og da jeg kom ned, var der meget vand på gulvet.
Jeg troede først, at det var vandrøret, men satte en spand under og hældte vand fra en flaske i vasken, og så løb det ud af et 8 mm borehul i loftet.
Det er sandsynligvis boret lige igennem afløbsrøret, som ligger indstøbt i betongulvet, da det kun løber ud, når man hælder noget i afløbet.
Burde husforsikringen eller byggerens ansvarsforsikring dække det?
Ellers er spørgsmålet om det kan repareres nedefra, altså at fræse ud, så røret blotlægges, og sætte en prop i med plastic padding eller sådan noget?
Det er badeværelse med tætningslag ovenfor...
Mvh,
Anders
Medlem
· Stockholms
· 1 555 indlæg
Relina røret så slipper I at brække op. Burde koste under 10.000 kr, sandsynligvis betydeligt mindre.
Det fungerer sådan, at man ligesom støber et nyt rør indeni det gamle, sprøjter hærdplast på indersiden af røret.
Det fungerer sådan, at man ligesom støber et nyt rør indeni det gamle, sprøjter hærdplast på indersiden af røret.
Da jeg fortsatte med at rive taget ned, ser jeg, at firmaet, der lavede den tidligere renovering, har tætnet to andre steder. De har hugget ud i taget og limet et orange plastikstykke over.
Er det en særlig tætningslap eller bare, at de tilfældigvis havde et orange plastikstykke, som de limede fast?
Mvh,
Anders
Er det en særlig tætningslap eller bare, at de tilfældigvis havde et orange plastikstykke, som de limede fast?
Mvh,
Anders
Klik her for at svare