Jessica_E #1 Medlem · Östergötland · 75 indlæg 13 aug 2022 klokken 12:41 Jessica_E Medlem Östergötland 75 indlæg 13 aug 2022 klokken 12:41 #1 Hej har et gammelt hul i væggen fra en gammel brændefyret kedel, som jeg vil dække / tildække, da det lugter af brand i kælderen fra det tips til hvordan jeg gør det? kan jeg øse mørtel ind? mvh jessica
Hej har et gammelt hul i væggen fra en gammel brændefyret kedel, som jeg vil dække / tildække, da det lugter af brand i kælderen fra det tips til hvordan jeg gør det? kan jeg øse mørtel ind? mvh jessica
J jespgrun #2 Medlem · 120 indlæg 13 aug 2022 klokken 12:45 jespgrun Medlem 120 indlæg 13 aug 2022 klokken 12:45 #2 Jessica_E sagde: Hej har et gammelt hul i væggen fra gammel brændefyret kedel, som jeg vil tildække/lukke, da det lugter af brændt i kælderen fra det tips til hvordan jeg gør? kan jeg fylde i med mørtel? vh jessica Havde nok muret til med ildfast mursten.
Jessica_E sagde: Hej har et gammelt hul i væggen fra gammel brændefyret kedel, som jeg vil tildække/lukke, da det lugter af brændt i kælderen fra det tips til hvordan jeg gør? kan jeg fylde i med mørtel? vh jessica Havde nok muret til med ildfast mursten.
Claes Sörmland #3 Medlem · 33 218 indlæg 13 aug 2022 klokken 12:46 Claes Sörmland Medlem 33,218 indlæg 13 aug 2022 klokken 12:46 #3 Går godt med almindelig massivt rødt mursten og mørtel. Murstenene hugger du til den rette form med en murhammer. Lyder svært, men det er det ikke.
Går godt med almindelig massivt rødt mursten og mørtel. Murstenene hugger du til den rette form med en murhammer. Lyder svært, men det er det ikke.
Jessica_E #4 Medlem · Östergötland · 75 indlæg 21 aug 2022 klokken 13:43 Jessica_E Medlem Östergötland 75 indlæg 21 aug 2022 klokken 13:43 #4 Claes Sörmland sagde: Går bra med vanligt massivt rødtegl og mørtel. Teglstenene kan du hugge til den rette form med en murerhammer. Lyder svært, men det er det ikke. Fungerer lecablock?
Claes Sörmland sagde: Går bra med vanligt massivt rødtegl og mørtel. Teglstenene kan du hugge til den rette form med en murerhammer. Lyder svært, men det er det ikke. Fungerer lecablock?
Claes Sörmland #5 Medlem · 33 218 indlæg 21 aug 2022 klokken 13:44 Claes Sörmland Medlem 33,218 indlæg 21 aug 2022 klokken 13:44 #5 Jessica_E sagde: Fungerer lecablokke? Så længe der ikke skal fyres i kanalen, så går det nok. Men leca er porøst, så det slipper røg gennem og tåler ikke høj varme, da det er cementbundet.
Jessica_E sagde: Fungerer lecablokke? Så længe der ikke skal fyres i kanalen, så går det nok. Men leca er porøst, så det slipper røg gennem og tåler ikke høj varme, da det er cementbundet.