Hej. Jeg er i gang med at renovere et gammelt torp, som har en tilbygning med kælder. Nu har jeg revet bjælkelaget mellem kælderen og 1. plan ned, da det var fugtskadet delvist fordi det havde spredt sig fra den rådne syll "som er skiftet", men så var bjælkelaget bygget direkte mod betonvæggene.
Da jeg rev det ned, opdagede jeg, at den ene husvæg står på en udstøbt klods, og indenfor er kældervæggen. Imellem kan jeg grave ned i jorden, så der er altså en godt 4m lang og nogle cm bred sprække imellem, som jeg selvfølgelig vil tætne, inden jeg bygger nyt. Hvordan ville I gå til værks? Støbe væggene sammen?

• En person står på kanten af et gulv med udsigt til en revne mellem to betonvægge i et kælderområde. Der ses grus og byggematerialer.
  • En kælder med en revet bjælkestruktur og en synlig sprække mellem væggene afsløret. Rå og fugtskadet byggestruktur vises tydeligt.
  • Gammelt torp under renovering med åben sprække mellem væggene; en rød brandslukker ses i hjørnet ved siden af murstensbasis.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.