Jeg har netop samlet et drivhus med en aluminiumramme.
Har sat det på en stenbelagt klargjort markplade (granitsten).
Det står meget lige og jævnt på pladerne.
For yderligere at forhindre, at myrer og vand kan komme ind udefra, overvejer jeg at tætne mellem aluminiumsokkelen og stenpladerne, typisk med silikone, stenlim eller lignende.
Er det en god eller dårlig idé, tror I?
Hvad bør man tætne med, så det holder for vejr, temperatur og UV?
Tætne indefra drivhuset eller udefra (eller begge sider)?
kombineret, halvdelen har en siddesektion til et glas vin inden middag og den anden halvdel er (eller vil blive) fyldt med krukker og kasser samt en hylde med dyrkninger.
Jeg vil helst ikke have en stor skumfuge, men forestiller mig en tynd tætningsfuge, der ligger mellem sten og sokkel, gerne sort og gerne både på indersiden og ydersiden.
Sådan står der om stenlim PU700:
1-komponent fugthærdende skumlim på polyurethanbasis, til horisontal limning af stenmateriale.
- Fersk-, salt- og kalkvandsbestandig, tåler svage syrer og ætsende blandinger
- Limner også træ/træ, træ/beton samt metal og aluminium mod sugende overflader
Hvordan ser PU700 ud? stor grim tætningsskum eller som en limstreng?