3,312 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Tæt mellem kælderen og syllen til forstuen
Hej, ved ikke om jeg kan hjælpe dig, har lidt de samme overvejelser og problemer. Har du fået noget godt svar andetsteds? I mit tilfælde har jeg marksten og syllstock, som burde være mindre problematisk, da sten ikke suger fugt i modsætning til beton/leca-blokke. De råd jeg har fået indtil videre handler om fugeskum. Havde selv en overvejelse om lindrev, men talte med en tømrer som ikke troede, det var en god idé, i så fald mellem syllpappen og træ, ikke mellem beton/sten og træ. Fugeskummet er tilbage, men jeg er lidt anti fugeskum generelt, så interesseret i, hvis nogen har et bedre forslag.
@RaskBjörn Hvad var problemet med lindrev? Og er indstillingen til fugeskum af miljømæssige årsager? Tænker mig, at det bedste ville være at tætne mellem syldpap og træet. Overvejer at skyde en trækile ind.
Det var nok egentlig i sig selv intet problem at anvende lindrev. Når jeg tænker efter var det nok mere fordi, at der måske var lidt for store huller at tætne med kun lindrev, og at man ikke bør have det mellem træ og beton/mørtel uden kapillærbrydende materiale imellem. Undgår fugekum af miljø- og sundhedsgrunde, men også fordi jeg ikke er så sikker på, hvordan det er konstruktionsmæssigt under alle forhold eller på lang sigt. Det der med trækil er måske ikke så dumt, måske trækil og lindrev mellem sylstock og syllpapp afhængig af størrelsen på sprækken, tak.MatthewCampbell sagde:
Klik her for at svare