Lægger blindbund lige nu. Der bliver nogle sprækker, hvor afløbsrørene kommer op, eftersom betingelserne for at lægge blindbund ikke er perfekte, ujævne bjælker mm. Som mest er der ca. 1,5-2cm sprækker. Findes der noget godt fugeskum at tætne disse med, inden man lægger isolering?, som både holder tæt for kuldetræk og mus?
 
L
Sidder røret midt i en plade, så kommer ingen mus ind, og de plejer ikke at komme ind den vej. De tager sig ind i vægge og bjælkelag gennem små huller udefra, et godt sted at komme ind er, hvis der er lågepanel. At tette for træk er heller ikke en dårlig idé, det kan gøres med almindeligt fugeskum. Hvis du har flere steder, kan du bruge det der. Husk, at det ekspanderer kraftigt, der behøves ikke meget for 2 cm.
 
Så skal man være lidt forsigtig, vil jo ikke trykke afløbsrørene i stykker. Almindelig fugeskum altså?
 
L
Skummet presser ikke nogle rør i stykker, men det kan derimod øge i volumen meget godt, så hvis man er uvant, så gør det lidt ad gangen rundt om røret på oversiden af blindbunden, røret vil sidde fast i blindbunden efter skumning.
Der findes tuber i større varehuse at købe, det er ikke for at lime, så det billigste er tilstrækkeligt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.