Hej,

På billede er nyt kælderloft af fyrretræ, mod kældervæg. Mellemrum cirka 5-20mm.

Jeg har cirka 50 løbende meter, som jeg vil "tætte" for at gøre det nogenlunde tæt for støv og træk, da bjælkelaget er åbent ovenfor. Jeg har efterladt mellemrummet, så træet kan bevæge sig. Plus at kældervæggen er ujævn.

Forslag til hvad jeg bruger for at tætne denne sprække/mellemrum? Som samtidig tillader træet at bevæge sig.

Nyt källartag af furu ved siden af en ujævn kældervæg med en revne mellem dem. Revnen er 5-20 mm og træet skal kunne bevæge sig. Et nyt fyrreloft mod en ujævn kældervæg med mellemrum på 5-20 mm. Der er brug for forslag til tætning, der tillader træbevægelse.

S
Hvorfor skal træet bevæge sig, hos mig bevæger det sig ikke
Svært at få lavet med loftliste, kan du tåle at sætte op høvlet stykke (bliver som en ramme rundt) så findes der forskellige størrelser som du fastgør i loftet
Det kommer til at kunne ses ret godt uanset hvad du bruger, da sprækken ikke er jævn, eller er det bare dig der har sjusket lidt med saven, Allermest på foto 2 da loftet har en samling i linje med væggen, kommer til at se skævt ud

Tætningen skal på plads før lister osv, da det ligger et par år ude i fremtiden.

Enten fylde med en eller anden masse eller sætte en nogenlunde tæt liste/tætning fast.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.