I huset vi er ved at renovere, er/var der en tøjskakt i gangen. Vi overvejede at fjerne tøjskakten, der snarere lignede en affaldsskakt.
På væggene er der råspont overalt bortset fra lige ved tøjskakten. De har bygget skakten ind i skorstenen, så det er en "søjle" med en pudset murstensvæg med et hul i midten (vi har fjernet klappen).
Jeg har bygget en unik konstruktion af 2x2 tommer og tænkte at bygge et låg af træ.
Dette låg af træ vil jeg gerne pudse over i forbindelse med, at jeg pudser resten af "søjlen".
Hvordan får jeg pudsen til at hæfte på træet (råspont)?
Kan jeg sætte nogen form for net eller lignende på "låget", så pudsen hæfter i det?
Håber I forstår min utroligt indviklede forklaring og at I har gode svar på mit spørgsmål
På væggene er der råspont overalt bortset fra lige ved tøjskakten. De har bygget skakten ind i skorstenen, så det er en "søjle" med en pudset murstensvæg med et hul i midten (vi har fjernet klappen).
Jeg har bygget en unik konstruktion af 2x2 tommer og tænkte at bygge et låg af træ.
Dette låg af træ vil jeg gerne pudse over i forbindelse med, at jeg pudser resten af "søjlen".
Hvordan får jeg pudsen til at hæfte på træet (råspont)?
Kan jeg sætte nogen form for net eller lignende på "låget", så pudsen hæfter i det?
Håber I forstår min utroligt indviklede forklaring og at I har gode svar på mit spørgsmål
Medlem
· Västra götaland
· 118 indlæg
Hvorfor ikke mure åbningen til?
Troligtvis får du revner i pudset der træ møder murstock..
Troligtvis får du revner i pudset der træ møder murstock..
Jeg ville nok hellere have sat en gipsplade op og pudset på den senere. Brug gipsmørtel til at fylde op, så "dybden bliver den samme som den øvrige væg først. Det burde blive stabilt nok, så det ikke revner senere, når du pudser hele væggen. For at være på den sikre side kan du lægge et pudsenet over lugen også som anatis foreslog.
Klik her for at svare