Hej!
Vi skal til at lægge gulv om lidt, og vi overvejer, hvilket vi skal købe. Byggmax er jo som sædvanligt billige, men er de gulve gode? Lidt knaster og sådan er helt ok, men ingen store huller eller revner.
Er der et andet sted, man kan købe fyrretræsgulv til en rimelig pris? Vi vil gerne have så brede planker som muligt, men samtidig har vi et ret stramt budget. Forslag?
Vi skal til at lægge gulv om lidt, og vi overvejer, hvilket vi skal købe. Byggmax er jo som sædvanligt billige, men er de gulve gode? Lidt knaster og sådan er helt ok, men ingen store huller eller revner.
Er der et andet sted, man kan købe fyrretræsgulv til en rimelig pris? Vi vil gerne have så brede planker som muligt, men samtidig har vi et ret stramt budget. Forslag?
Vi var inde i menneskebyen i går og kiggede på det i går, og det ser jo helt ok ud. Lidt grimme kviste, men man må vel regne med lidt spild. Spild bliver der nok uanset hvor dyrt træet er fra begyndelsen.
Men lokalt savet ville være interessant - er der nogen, der kender til en sav i växjö - hovmantorpområdet?
Men lokalt savet ville være interessant - er der nogen, der kender til en sav i växjö - hovmantorpområdet?
Jeg har også ledt efter fyrretræsgulv. Problemet med at lade et lokalt savværk høvle et gulv er, at mange ikke har adgang til en tørreovn. Jeg har spurgt to forskellige savværker, men begge var tilbageholdende med at høvle gulve, da det kan vride sig og krympe. Hvis man ikke bekymrer sig om det, kan du sikkert få bedre gulve til en lavere pris hos et lokalt savværk. Kan forresten varmt anbefale Kavelbrosågen, men den er nærmere Kalmar end Växjö.
Købte 26x145 furugulv hos GS-byggvaror uden for Halmstad, for 89kr per kvadratmeter, god kvalitet gennemgående. Kaldes "japan-gulv" fordi dimensionen eksporteres til Japan. Det der er kasseret af kræsne japanere så efter mine øjne bedre ud end A-klassificerede svenske gulve
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Er enig med Forbo, men jeg har ikke fundet noget "japangulv".Forbo sagde:
Jeg har lagt ind "Økonomigulv" som er noget bredere og dyrere men også bliver flot:
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/tra/FURU_GOLVTRa_EKONOMI_KVALITE.html
Måske har I en lignende mindre brændegård i Kronoberg som ikke er med i de store kæder?
Senest redigeret:
Det blev ikke kaldt Japan-gulv i butikken/lageret, men da jeg lagde bestillingen på gulvet, blev ordet nævnt, og så kiggede jeg det op, og den dimension er specifikt til japansk eksport åbenbartKnockOnWood sagde:
Klik her for at svare