3,426 læst ·
8 svar
3k læst
8 svar
Synlig armering i betonloft - foranstaltning?
Tror ikke, det er nogen fare overhovedet, overfladisk armering ruster altid. Derfor skal den som regel ligge mindst 30mm inde i en støbning, og beton er "aggressiv", så mere rust i overfladiske jern da fugt & ilt tilføres konstant.M msundq sagde:
Du ser ud til at have gammeldags solid støbning med brædder som formbygning, og du har garanteret flere lag armering i forskellige lag, de plejede ikke at spare på dimensionerne, medmindre det var krigstider. Selv den relativt store støbeflade signalerer god armering.
Nu arbejder jeg med at bygge nye beton konstruktioner og ikke reparation, så jeg er ikke ekspert i at reparere gammelt.M msundq sagde:
Men ud fra billedet synes jeg ikke, det ser ud til at være en "stor" påvirkning/skade, så jeg ville ikke have repareret det for et hønsehus. Men hvis jeg skulle reparere det, ville jeg have hugget rent omkring armeringen, børstet løs rust væk, påført en reparationsmørtel som Ardex A46 eller lignende.
Kunne jo også være et forsøg på svejsebeslag til eventuel indretning/bokse/o.s.v.
Klik her for at svare
