Skal gipse, spartle og male et depot.
Mit spørgsmål er, om spartel (finspartel antager jeg, at man bruger) synker i skruehuller og i de fasede samlinger efter man har trukket dem af med spartelspaden, så man er nødt til at gøre det i flere omgange?
Mit spørgsmål er, om spartel (finspartel antager jeg, at man bruger) synker i skruehuller og i de fasede samlinger efter man har trukket dem af med spartelspaden, så man er nødt til at gøre det i flere omgange?
Hvis du bruger gipsspartel, plejer det at være nok med en spartling. Hvis du vil have prisvenligt fintspartel, så er det Byggmax sælger godt nok, men så skal du som sagt spartle og slibe to gange.
Efter at have brugt den spartel - Beckers Breplasta - som maleren efterlod engang, vil jeg aldrig bruge noget andet.
Det er præcis som med loftmaling: Det er guld værd at bruge de ekstra kroner på professionelt materiale!
En begynderdumhed er også ikke at holde spartlen tilstrækkeligt vinkelret ved det sidste træk. Det, som mange kalder "indsynkning", er egentlig spartlen, der har bøjet ind...
Det er præcis som med loftmaling: Det er guld værd at bruge de ekstra kroner på professionelt materiale!
En begynderdumhed er også ikke at holde spartlen tilstrækkeligt vinkelret ved det sidste træk. Det, som mange kalder "indsynkning", er egentlig spartlen, der har bøjet ind...
Senest redigeret:
Det afhænger nok mest af uvidenhed hos spartleren, blev selv anbefalet af min farvehandler at købe byggmax spartel og har intet at bemærke.MaZtoR sagde:
Et plus med byggmaxspartlet er, at støvet ser ud til at være tungere end hos andre spartelmærker, hvilket gør, at det ikke spreder sig lige så meget.
Beckers LH eller Dalapro synes jeg er gode. Gipsspackel er vel egentlig ikke et alternativ at spartle ny gips med, da skal man jo have en mand til som bare blander.
Maleren, der spartlede min tilbygning, brugte enten to omgange gipsfiller og derefter en omgang sandfiller alternativt en omgang gipsfiller og to omgange sandfiller afhængigt af, om det var samlinger mellem plader eller nogen mindre udfyldning. Til skruehuller og bredspartling brugte han sandfiller.