hahalj
Har set, at folk gør lidt forskelligt med syllpappen, selvfølgelig skal den ligge mellem betonfundamentet eller som i mit tilfælde lecablokkene og syllen. Men nogle har jeg set lægger også syllpapp oven på syllen og under kantbjælkerne i gulvbjælklaget. På den måde bliver der altså syllpapp på både under- og oversiden af syllen.

Er dette normalt? Findes der fordele eller ulemper ved at gøre sådan? Syllpappens funktion er jo at fugtisolerer mod den underliggende konstruktion, men regner man så med, at sylltræet alligevel bliver så fugtigt, at man vil beskytte gulvbjælklaget endnu mere med et ekstra lag syllpapp?

hahalj
Ingen der synes noget om dette? Hvordan har I selv gjort?

Mikael_L
Jeg kan slet ikke se, hvad fidusen med syllpapp der skulle være ...?

edit:
Bliver syllen for fugtig, trods syllpapp under den, så er det noget andet helt galt.

hahalj
Næ, heller ikke mig, det er derfor, jeg spørger. Ved, at jeg har set dette, når jeg har surfet rundt, men kan ikke længere finde, hvor det var. Tænkte bare, så jeg ikke er gået glip af noget.

Lyder underligt, hverken hørt, set eller gjort det selv, kan heller ikke se meningen med det.

lyder som nogen troede, at syllpappen er der som vindafskærmning, medmindre de har brugt det som højdejustering.

En del mener, at man kan modvirke "knarr" på denne måde... selv har jeg som vanligt ingen anelse

Jeg ville også gætte på antiknarr.

Protte

Bliver jo meget tryk på sylen, så det vil næppe knirke? Plus at det er så langt under færdigt gulv, at ingen nogensinde vil høre det? Kør med pap under sylen, det bliver alle tiders!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.