hahalj
Husejer
· Västra Götaland
· 1 832 indlæg
hahalj
Husejer
- Västra Götaland
- 1,832 indlæg
Har set, at folk gør lidt forskelligt med syllpappen, selvfølgelig skal den ligge mellem betonfundamentet eller som i mit tilfælde lecablokkene og syllen. Men nogle har jeg set lægger også syllpapp oven på syllen og under kantbjælkerne i gulvbjælklaget. På den måde bliver der altså syllpapp på både under- og oversiden af syllen.
Er dette normalt? Findes der fordele eller ulemper ved at gøre sådan? Syllpappens funktion er jo at fugtisolerer mod den underliggende konstruktion, men regner man så med, at sylltræet alligevel bliver så fugtigt, at man vil beskytte gulvbjælklaget endnu mere med et ekstra lag syllpapp?
Er dette normalt? Findes der fordele eller ulemper ved at gøre sådan? Syllpappens funktion er jo at fugtisolerer mod den underliggende konstruktion, men regner man så med, at sylltræet alligevel bliver så fugtigt, at man vil beskytte gulvbjælklaget endnu mere med et ekstra lag syllpapp?
lyder som nogen troede, at syllpappen er der som vindafskærmning, medmindre de har brugt det som højdejustering.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Jeg ville også gætte på antiknarr.
Protte
Protte
Klik her for at svare