Hej min skorsten er taget ned under tagrygningen, og jeg overvejer at mure den op ca. 1,5 m.
er det svært at gøre selv?
jeg har aldrig muret en skorsten, men jeg er lidt interesseret i at prøve......er det noget, der kan anbefales, eller er det meget svært?
nogen, der har nogle tips...

tak for svaret men jeg har stadig et spørgsmål..
når man murer op skorstenen skal man ikke "slamma" på indersiden af skorstenen mens man murer op den eller behøves det ikke?

Hej! Jeg murede selv vores skorsten om for to år siden, den har syv kanaler (huset er fra slutningen af 1800-tallet). Det var meget enklere end man gerne tror. Selv ville jeg bevare det oprindelige udseende med de smukke spring osv, så jeg tog masser af billeder og mål. Kanalerne murede jeg derefter op med nye mursten og genbrugte mursten fra den gamle til ydersiden, på den måde fik jeg en "patenteret" skorsten, der smelter sammen med leretagstenstaget. Jeg "slammede" indersiden med almindelig mørtel med armen, som jeg kørte ned så langt som muligt. Så overtog et professionelt dog og slammede hele skorsten forlænger med hjælp af spil. Held og lykke!

Ok tak for alle svarene, jeg må nok prøve at mure den op i løbet af efteråret eller til foråret .....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.