4,565 læst ·
6 svar
5k læst
6 svar
Sundström ABEK gasfilter, hvor længe holder det?
Jeg er i gang med at slibe gammelt lim fra betongulv og det stinker voldsomt og giver hoste, så jeg bruger et ABEK gasfilter, som har et par år på bagen (har ligget i en plastikpose men åbnet).
Jeg syntes, at det "slap igennem" lidt og jeg havde stadig mindre hosteanfald, men meget mindre end uden, så jeg tog ud og købte et nyt, og nu hoster jeg slet ikke, så det er tydeligt, at det gamle har mistet sin "effekt"...
Hvor længe kan man egentlig bruge det?
Det gamle havde jo ikke været brugt meget, brugte det til noget skimmiddel, som jeg sprøjtede på gulvet tidligere i måske to-tre timer...
Jeg syntes, at det "slap igennem" lidt og jeg havde stadig mindre hosteanfald, men meget mindre end uden, så jeg tog ud og købte et nyt, og nu hoster jeg slet ikke, så det er tydeligt, at det gamle har mistet sin "effekt"...
Hvor længe kan man egentlig bruge det?
Det gamle havde jo ikke været brugt meget, brugte det til noget skimmiddel, som jeg sprøjtede på gulvet tidligere i måske to-tre timer...
Bliver der gasser fra limen? Hvis det kun er støv, der filtreres, så bliver filteret aldrig udtømt og mister ikke sin filtreringsevne. Dog kan det blive lidt tungt at trække vejret efter et stykke tid...
Rene gasfiltre med aktivt kul kan man ofte veje med en præcis vægt for at se, hvor meget den aktive substans har reageret med. Der skal være en oprindelig vægt angivet på filteret.
Kul reagerer med stoffer i luften, så et åbnet filter, der har ligget i nogle år, kan meget vel være udtømt.
Rene gasfiltre med aktivt kul kan man ofte veje med en præcis vægt for at se, hvor meget den aktive substans har reageret med. Der skal være en oprindelig vægt angivet på filteret.
Kul reagerer med stoffer i luften, så et åbnet filter, der har ligget i nogle år, kan meget vel være udtømt.
Hej Anders. Hvordan er det gået med dit forsæbede måttelim? Vi har samme elendighed på toilettet i sommerhuset vi købte sidste år. Har revet måtten op og slebet alt lim og spartelmasse væk, men lugten er stadig stærk. Googler mig tosset på forskellige tætningslag og spærrduge.anders07 sagde:

Jeg sleb ned 2-3 millimeter og behandlede med FlorosilR ruaa6221 sagde:
Klik her for at svare