Overvejer at lave en enbalkstrappe af en HEB bjælke, men har opdaget, at vridstivheden i en HEB bjælke ikke er så god.
Lidt usikker på, hvordan man beregner dette, har forsøgt mig med at opstille nogle punkter.
sigma vrid=Mv/Wv men hvordan bliver Mv?
Lidt usikker på, hvordan man beregner dette, har forsøgt mig med at opstille nogle punkter.
sigma vrid=Mv/Wv men hvordan bliver Mv?
Bøjning på trinpladen, men drejningsmoment mod bjælken.
Men dette er ikke noget, du behøver at regne på. Den bjælke er for dit formål at betragte som MEGET stiv i forhold til vridning,
Men dette er ikke noget, du behøver at regne på. Den bjælke er for dit formål at betragte som MEGET stiv i forhold til vridning,
Klik her for at svare
