Overvejer at lave en enbalkstrappe af en HEB bjælke, men har opdaget, at vridstivheden i en HEB bjælke ikke er så god.
Lidt usikker på, hvordan man beregner dette, har forsøgt mig med at opstille nogle punkter.
sigma vrid=Mv/Wv men hvordan bliver Mv?
 
HE160B er vridstivere end det.
Lidt fejl på hevarmen der!
Du skal anv L=450 mm.
 
anaitis!
Bliver det virkelig et "Mv" da, bliver det ikke et "Mböj". Forklar dig gerne mere, længesiden jeg brugte formelsamlingen...
 
Bøjning på trinpladen, men drejningsmoment mod bjælken.

Men dette er ikke noget, du behøver at regne på. Den bjælke er for dit formål at betragte som MEGET stiv i forhold til vridning,
 
Tak bøjmoment intet problem, jeg havde tegnet en heb120 først, men blev usikker måske heb 140 bliver bedst holdb og udseende mæssigt, hvad tror du om denne trappe? bliver væg på den ene side af trappen og formentlig trekantlig sikkerhedsglas på den anden side
 
  • Sort ståltrappe med åbne trin, monteret på en centreret bærende stålbjælke. Triangulært sikkerhedsglas planlægges på siden.
Ser stiligt ud!

Men du skal nok have beskyttelse mellem trinnene, dvs hvor tæerne kommer.
Tror ikke man må have det helt åbent.
 
Tak!
Jeg vil købe trappen af et snedkeri, som også vil lave en liste der
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.