Hej,
skal installere en kamin som sammen med skorststenen vejer ca. 360 kg.
Jeg spekulerer på, om jeg behøver at forstærke gulvet på nogen måde?
Bærende bjælker er omtrent 30x190mm med cc-mål på 600mm. Ovenpå ligger der 25mm spånplade samt Kährs Linnéa parketgulv.
skal installere en kamin som sammen med skorststenen vejer ca. 360 kg.
Jeg spekulerer på, om jeg behøver at forstærke gulvet på nogen måde?
Bærende bjælker er omtrent 30x190mm med cc-mål på 600mm. Ovenpå ligger der 25mm spånplade samt Kährs Linnéa parketgulv.
JA, det må du gøre. Men det kunne have været godt, hvis du var begyndt at redegøre for, hvad det er for en grund, og hvilke støtte der er derunder, hvor langt mellem støtter. Dine bærende bjælker er ikke dimensioneret til en ekstra punktbelastning på 360Kg, de er for svage til dette.
Hej,
jeg gjorde som på det vedhæftede billede. Kan det fungere?
Fra midten af kaminen er det ca. 1,80m ud på hver side til bærende betonbjælke. Det udeluftsrør der stikker ned på billedet er 5cm fra midten af kaminen. Under soklerne ligger der hver en plade på 400x400x50. Kaminens position fremgår af vedhæftet tegning.
jeg gjorde som på det vedhæftede billede. Kan det fungere?
Fra midten af kaminen er det ca. 1,80m ud på hver side til bærende betonbjælke. Det udeluftsrør der stikker ned på billedet er 5cm fra midten af kaminen. Under soklerne ligger der hver en plade på 400x400x50. Kaminens position fremgår af vedhæftet tegning.
Senest redigeret:
Klik her for at svare