Z
Skal fastgøre et vægtstativ af denne type i en gipsvæg med træremme:

https://hefitness.se/crossfitstyrketraning/fallbart-rack-silver/

Da fastgørelserne er på ca CC 130 cm, vil jeg ikke kunne fastgøre i remmene. Planlægger derfor at fremstille to "remme" af 2 skrue-limede krydsfiner strimler (ca 15x140 cm), som fastgøres vandret over 3 remme med islagsmøtrik på bagsiden, som stativet fastgøres i. Tror I, dette bliver stabilt? Der kan blive ret store kræfter, hvis man på dette stativ fastgør fangarme, der stikker ud ca 70 cm, og som skal kunne opfange en "faldende" vægtstang på ca 150 kg, hvis man f.eks. laver squats og ikke kan mere.

Z Zynvinkeln sagde:
Skal fastgøre en vægtstangs-rack af denne type i en gipsvæg med træreglar:

[link]

Eftersom festerne er på ca CC 130 cm kan jeg ikke fastgøre i reglarna. Planlægger derfor at fremstille to "reglar" af 2 skrue-limede plywood strimler (ca 15x140 cm), der fastgøres horisontalt over 3 reglar med indslagsmøtrik på bagsiden, som racken fastgøres i. Tror I, dette bliver stabilt? Det kan blive ganske store kræfter, hvis man i denne rack fastgør fangarme, der stikker ud ca 70 cm og som skal kunne fange en "faldende" vægtstang på ca 150 kg, hvis man fx laver knæbøjninger og ikke orker mere.
Havde jeg været som dig, så havde jeg i stedet skruet to horisontale reglar fast med passende afstand til at fastgøre racken i og derefter skruet den fast i disse.

Z
Violina Violina sagde:
Havde jeg været som dig, så havde jeg i stedet skruet fast to horisontale reglar med passende afstand til at fastgøre racket i og derefter skruet den fast i disse
Du mener bare at trække 45mm skruer i disse?

Z Zynvinkeln sagde:
Du mener at bare trække 45mm skruer i disse?
Passende skruer til regels tykkelse.. det skal nok bruges to forskellige slags (en til at fastgøre reglen i væggen og en til at fastgøre produktet i reglen).

Jeg ville have fremstillet en stålramme til at fastgøre den i, som jeg derefter ville have skruet i reglerne i væggen, men jeg er dygtig til at overarbejde sådanne ting.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.