Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Hvis jeg vil bygge en lydisoleret væg, kan jeg så sætte OSB+gips på en 45mm stålregel i en dobbeltregelstommekonstruktion, eller er en almindelig 45x70mm træregel bedre? Jeg tænker også på 45mm isolering på den ene side.

Ser godt ud.
Der er ingen større forskel i lydisolering mellem træ- og pladeregler i din konstruktion.
Hvis du vil forbedre lydisoleringen, skal du have dobbeltgips!
Der er ingen større forskel i lydisolering mellem træ- og pladeregler i din konstruktion.
Hvis du vil forbedre lydisoleringen, skal du have dobbeltgips!
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Jeg efterstræber en væg som dæmper 50dB, tror I jeg er i nærheden?
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Baggrund. Jeg bor i en lejlighed, der er dårligt lydisoleret. Det er ikke sjovt at gå på toilet, når vi har gæster, og udenfor passerer der hele tiden busser og lastbiler.
Fremtiden: Vi skal mødes med banken om lånetilsagn om knap to uger. Tanken er enten at købe et lille hus og bygge til, eller købe et passende hus og renovere rum for rum. Forud for dette samler jeg nu så meget viden som muligt for senere at undgå "tænk hvis vi havde gjort det i stedet". Jeg har forstået, at en almindelig samtale lyder på ca. 70dB og synes selv, det er rart, når det "larmer" maks 20dB, 70-20=50.
Fremtiden: Vi skal mødes med banken om lånetilsagn om knap to uger. Tanken er enten at købe et lille hus og bygge til, eller købe et passende hus og renovere rum for rum. Forud for dette samler jeg nu så meget viden som muligt for senere at undgå "tænk hvis vi havde gjort det i stedet". Jeg har forstået, at en almindelig samtale lyder på ca. 70dB og synes selv, det er rart, når det "larmer" maks 20dB, 70-20=50.
Er der nogen, der har svaret på, hvor meget dårligere det bliver med OSB + gips på begge sider sammenlignet med dobbeltgips på begge sider?
Jeg ligesom Apprentice sidder og planlægger for fremtiden, med. Men jeg er ærligt talt ikke rigtig interesseret i konstruktionen med dobbeltgips sammenlignet med OSB + gips.
Jeg ligesom Apprentice sidder og planlægger for fremtiden, med. Men jeg er ærligt talt ikke rigtig interesseret i konstruktionen med dobbeltgips sammenlignet med OSB + gips.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Jeg finder lidt sværfortolkelig info på Gyprocs hjemmeside, men intet om OSB.
Klik her for at svare