Ja, tid til endnu en asbesttråd. Har læst lidt om popcorn ceilings i USA, disse havde jo ofte asbest iblandet.
Jeg har flere forskellige lofter med struktur i mit hus fra '64. De fleste lofter ser grængede ud, men et af lofterne har en lidt anden struktur, meget lig disse popcorn lofter. Er der nogen her, der har oplevet asbest i strukturlofter/maling i Sverige?
Eller har vi nogen maler, der kunne vejlede mig i, hvad det kan være for struktur? Ser lidt ud som spån/fiber eller hvad?
Tak på forhånd!
Jeg har flere forskellige lofter med struktur i mit hus fra '64. De fleste lofter ser grængede ud, men et af lofterne har en lidt anden struktur, meget lig disse popcorn lofter. Er der nogen her, der har oplevet asbest i strukturlofter/maling i Sverige?
Eller har vi nogen maler, der kunne vejlede mig i, hvad det kan være for struktur? Ser lidt ud som spån/fiber eller hvad?
Tak på forhånd!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 061 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,061 indlæg
I huse fra 60'erne forekommer der ofte eternitplader som brandsikring på vægge og lofter i fyrrum, ellers var det ikke normalt. Andre steder var det ikke almindeligt.
Det er enkelt at sende en prøve ind til analyse, hvis man vil være sikker.
Det er enkelt at sende en prøve ind til analyse, hvis man vil være sikker.
Jeg forstår, at prøve er det eneste sikre, hvis man vil vide det med sikkerhed, funderede bare på, om nogen er stødt på det? Jeg skal ikke røre taget lige nu i hvert fald, så prøven må vente til den dag, jeg har brug for at skrue i det igen.BirgitS sagde:
Klik her for at svare