Jeg skal rive en væg i vaskerummet, som har fugtskader i reglen mod gulvet, dels efter vand, der er kommet ovenpå gulvet ved vaskning og dels fra kapillarsugning fra betongulvet, som er i en kælder. Gammel dårlig betonplade. Jeg skal bygge væggen op igen. Skal jeg bygge en sokkel med sten først og derefter regle på den for at undgå vandskader ovenfra gulvet, eller hvordan gør man bedst?
Hvad har du for gulv? spånplade på gulvbjælker? Støbt?
En sokkel har kapillarsugende effekt, så det er ikke løsningen.
Gammel dårlig betonplade=fugtig plade? i så fald dræn og platonmåtte eller lignende på ydersiden. Hvis du ikke har lyst til det (økonomiske årsager eller andet), så sørg for, at du har luftspalter, så konstruktionen ikke bliver indelukket, der er mange måder at gøre det på afhængigt af, hvordan det egentlig ser ud.
En sokkel har kapillarsugende effekt, så det er ikke løsningen.
Gammel dårlig betonplade=fugtig plade? i så fald dræn og platonmåtte eller lignende på ydersiden. Hvis du ikke har lyst til det (økonomiske årsager eller andet), så sørg for, at du har luftspalter, så konstruktionen ikke bliver indelukket, der er mange måder at gøre det på afhængigt af, hvordan det egentlig ser ud.
Jeg har et betonggulv. Jeg tænkte at først mure en cementsten op for at få en sokkel på 10-20 cm for at beskytte gipsskiver og reglar ved evt. oversvømmelse i vaskerumsbrønden, og derefter lægge en kapillærbrydende spærring oven på stenen og der oven på vægflexene.
Klik her for at svare