Egentlig så burde jeg nok bare lade mine to billeder tale for sig selv. Lige nu sidder jeg bare og griner, men burde måske græde... :wow:
Jeg er ikke snedker, jordentreprenør eller støber eller... Jeg er bare en helt almindelig svensson, der ikke kan lade være med at spekulere på, om dette virkelig er gået rigtigt til på nogen måde. Selv kan jeg nemlig ikke det. Måske at støttepillen er korrekt placeret øverst. Men det øvrige, herregud.... :banghead:
Mine overvejelser:
Findes der nogen faglig stolthed, når man efterlader en decimenter lang splint i søjlen?
Hvorfor venter man ikke med at skrue søjlen fast, når man ved, at den skal støbes om og rettes?
Hvorfor sikrer man sig ikke et længere afstand mellem støbningen og søjlens underkant? Regnvand vil vel trænge op i træet nedefra, når det rammer støbningen?
Egentlig så burde jeg nok bare lade mine to billeder tale for sig selv. Lige nu sidder jeg bare og griner, men burde måske græde... :wow:
Jeg er ikke tømrer, jordentreprenør eller støber eller... Jeg er bare en helt almindelig svensson som ikke kan lade være med at tænke over, om dette virkelig er blevet gjort rigtigt på nogen måde overhovedet. Selv kan jeg nemlig ikke det. Muligvis er støttepælen korrekt placeret foroven. Men det øvrige, herregud.... :banghead:
Mine overvejelser:
Findes der nogen fagstolthed, når man efterlader en decimeter lang splint i pælen?
Hvorfor venter man ikke med at skrue pælen fast, når man ved, at den skal støbes om og rettes?
Hvorfor sørger man ikke for at have en længere afstand mellem støbningen og pæleunderdelen? Regnvand vil komme til at trænge op i træet nedefra, når det rammer støbningen?
Kan man lave flere fejl?
[billede][billede]
1. Nej... Hvis der skulle gå en splint, kan man vel gøre sig den ulejlighed at forsøge at lime den på igen, hvis det ikke bliver godt, må man desværre skifte pælen. Håndværkeren tog nok en chance i håb om, at nogen ikke ville se det.