8,648 læst ·
7 svar
9k læst
7 svar
Stort skrivebord - har brug for Stabilisering
Medlem
· östergötland
· 8 indlæg
Hej!
Jeg har savet en MDF plade til, som er 2400 * 920 (19mm tyk), og den har jeg stillet på 2 stk. bukke fra IKEA.

Jeg skal nu gøre hele konstruktionen mere stabil. Jeg har monteret en stålskinne inde ved væggen, men den svajer alligevel.
Jeg har overvejet at bruge vægskinner i stedet for bukke, men jeg kan ikke finde nogen, der er så dybe.
Ps. Jeg har 0 erfaring med at bygge med MDF og i øvrigt ingen erfaring overhovedet, når det gælder at bygge møbler.
Jeg har savet en MDF plade til, som er 2400 * 920 (19mm tyk), og den har jeg stillet på 2 stk. bukke fra IKEA.

Jeg skal nu gøre hele konstruktionen mere stabil. Jeg har monteret en stålskinne inde ved væggen, men den svajer alligevel.
Jeg har overvejet at bruge vægskinner i stedet for bukke, men jeg kan ikke finde nogen, der er så dybe.
Ps. Jeg har 0 erfaring med at bygge med MDF og i øvrigt ingen erfaring overhovedet, når det gælder at bygge møbler.
Medlem
· östergötland
· 8 indlæg
mmm tænkte det, men så får jeg jo den i knæene, når jeg sidder her.
Kan jo visserligen hæve bordet lidt. i dag er det 72 op til bordkanten.
Kan jo visserligen hæve bordet lidt. i dag er det 72 op til bordkanten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
72 centimeter er ret passende højde for et skrivebord eller spisebord.
Det er nok faktisk "standard".
Men har du ikke plads til en forstærkende "regel" langs bordkanten?
Kan anbefale glespanel 28x70 mm, stillet på højkant naturligvis.
Men hvis du synes, det bliver for lidt plads til dine knæ, kan du jo vælge en 45x45 mm regel i stedet.
Det er nok faktisk "standard".
Men har du ikke plads til en forstærkende "regel" langs bordkanten?
Kan anbefale glespanel 28x70 mm, stillet på højkant naturligvis.
Men hvis du synes, det bliver for lidt plads til dine knæ, kan du jo vælge en 45x45 mm regel i stedet.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 indlæg
Du kan flytte bukkene lidt indad.
Du kan skrue en ELFA vægskinne (de har en U-profil) mod forsiden og bagsiden.
Du kan skrue en ELFA vægskinne (de har en U-profil) mod forsiden og bagsiden.
Medlem
· östergötland
· 8 indlæg


Hvad tror I, bliver dette godt tror I?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 indlæg
Hvorfor ikke sætte reglen i væggen på bordpladen i stedet? Kan jo sidde indenfor hullerne,
Klik her for at svare
