Hej!

Jeg har savet en MDF plade til, som er 2400 * 920 (19mm tyk), og den har jeg stillet på 2 stk. bukke fra IKEA.

Stor MDF-plade på IKEA savbukke med computer og tastatur foran et vindue, brugt som bord i et lyst rum.

Jeg skal nu gøre hele konstruktionen mere stabil. Jeg har monteret en stålskinne inde ved væggen, men den svajer alligevel.

Jeg har overvejet at bruge vægskinner i stedet for bukke, men jeg kan ikke finde nogen, der er så dybe.

Ps. Jeg har 0 erfaring med at bygge med MDF og i øvrigt ingen erfaring overhovedet, når det gælder at bygge møbler.
 
Åsa Lund
Fastgør en regel langs med langsiden, nedenunder, både foran og bagpå, så bliver pladen stabil
Skru eller lim
 
mmm tænkte det, men så får jeg jo den i knæene, når jeg sidder her.
Kan jo visserligen hæve bordet lidt. i dag er det 72 op til bordkanten.
 
72 centimeter er ret passende højde for et skrivebord eller spisebord.
Det er nok faktisk "standard".

Men har du ikke plads til en forstærkende "regel" langs bordkanten?
Kan anbefale glespanel 28x70 mm, stillet på højkant naturligvis.
Men hvis du synes, det bliver for lidt plads til dine knæ, kan du jo vælge en 45x45 mm regel i stedet.
 
Du kan flytte bukkene lidt indad.
Du kan skrue en ELFA vægskinne (de har en U-profil) mod forsiden og bagsiden.
 
Plade med træramme og huller, muligvis del af et byggeprojekt, placeret på trægulv med værktøj og materialer i nærheden.


Værelse med radiator, to sorte bukke og en træplanke monteret på væggen over radiatoren.

Hvad tror I, bliver dette godt tror I?
 
  • Synes
JKrister
  • Laddar…
TorbjörnDahlgren sagde:
...
Hvad tror I bliver dette godt tror I?
Det bliver kanonbra :thumbup:

Forresten, hvad skal du bruge al bordfladen til? Lægge kabale?
 
Hvorfor ikke sætte reglen i væggen på bordpladen i stedet? Kan jo sidde indenfor hullerne,
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.