Hej!

Jeg er i gang med at renovere køkkenet selv, og som sædvanlig, når jeg endelig fik fjernet alle de gamle møbler, dukkede der de kedelige overraskelser op. Lejligheden er fra 50'erne og ikke af højeste kvalitet må man sige.
Bag et hjørnemøbel var der 2 ret brede og dybe huller, hvor en gammel mur viser sig.

Jeg har ikke mulighed for at ringe til et firma hverken tidsmæssigt eller på grund af mit lave budget.
Jeg undrer mig over, om det vil fungere med at lægge almindelig spartelmasse, eller om jeg i stedet skal lægge mørtel.
Jeg er ikke ekspert eller bedre sagt, jeg er amatør og har aldrig brugt mørtel, men det ser ikke så svært ud, da det er et ret lille område.
Jeg vedhæfter to billeder og håber virkelig, at nogen kan hjælpe mig med dette. Tak på forhånd!

Davide

• Vægbillede med gammelt og ujævnt murværk, som er synligt gennem beskadiget puds i et køkken fra 50'erne.
  • Væg med synligt gammelt murværk og afskallet puds i et køkken fra 50'erne. To områder med ujævne kanter viser muren gennem pudset.
L
Bare spartle i omgange 4-5 gange med almindeligt finspartel, ikke for tykt, for så tørrer det ikke, synker og revner.

• Synes
Davide Borghi
  • Laddar…
Hvad er det for en overflade? Tag gerne et oversigtsbillede. Hvad skal du have der senere? Skab? Kakel?

Uden at have et overblik ville jeg sige, at det er puds, der er sluppet fra betonen, som huset er bygget med.

• Synes
Davide Borghi
  • Laddar…
Ser ud som en form for spånplade. Finspartel som nævnes i #2 går absolut. Skal du male/tapetsere kan du med fordel bruge recover dug/spartel på rulle for at jævne yderligere.

• Synes
Davide Borghi
  • Laddar…
Jeg synes mere, det ser ud som om, pudset har sluppet fra betonen, som #3 skrev. Puds ville jeg anbefale. Fugt overfladen let inden påføring, så kaster du mørtelen på med en mureske, for så at udjævne med en spartel. Lad det hærde en time, og så igen, og "glit" med en pudsebrædt.
Hvis det skal skjules af et skab eller noget, ville jeg lade det være.