Jeg er i gang med at bygge nyt køkken og renovere lejligheden. Efter at have fjernet al tapet er der flere større huller og revner, specielt omkring ventilationen, som jeg har brug for at fylde ud. Hvad skal jeg bruge for materiale? bifogar en bild
Det afhænger jo lidt af, hvad du skal gøre, tapetsere eller ?
Hvis jeg tolker billedet rigtigt, så er det gipsplader, hvor der er faldet stykker af.
I så fald kan du pille alle løse stykker af og spartle det igen med vægspartel. Brug glasfibertape til at armere med.
Hvis du desuden skal tapetsere, så anbefaler jeg dig "easycover", som er en slags glasfiberarmeret "fortapet", der er hård og giver en meget jævn overflade. Du skal måske gå til en farvebutik for at finde personale, der ved, hvad det er.
Jeg bruger altid "gipsbruk" til hurtige reparationer, hvor større huller skal udbedres inden spartling eller lignende.
Også fremragende til at pudse mindre områder med.
Synes at det ligner letbeton. En gips- eller cementbundet vægspartel er hvad jeg ville bruge. Derefter finsparkling med almindelig sandspartel hvis det skal males eller tapetseres. Eventuelt kan det være klogt at armere med en form for væv, som BAS foreslår.
havde lignende problem i min gang. snakkede med en gammel betonarbejder på arbejdet og fik en sæk reparationsmasse. og kan bare sige at her hæfter så let arbejde og klistrer kanonpå alt
Bliver ikke helt klog på, hvad jeg skal købe. Vil tage til k-rauta og gå ind og købe en sæk/spand noget, så jeg kan reparere revner med, er der nogen, der har et navn på, hvad jeg skal bede om?
Finja 360, Ardex 828, Casco Husfix, Maxit Väggspackel Snabb Fin 0-50, Maxit Väggspackel 0-100 for eksempel. Der er to hundrede flere, men jeg orker ikke at skrive dem..
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.