Jeg ville have brug for at finde en betonplade i størrelsen omkring 1500x2000x100 mm altså ret store klumper. Den skal være solid og uden isolering og sådan noget indeni. Den må gerne være med eller uden armering.
Det er jo selvfølgelig muligt at få en sådan støbt efter mål, men det bliver meget dyrt sammenlignet med, hvis der findes standard-elementer i denne størrelse (eller lignende, målene er omtrentlige).
Er der nogen, der ved, hvor man kan finde sådanne? Bor i Lund/Skåne men i værste fald kan det jo fragt lidt længere.
Det er jo selvfølgelig muligt at få en sådan støbt efter mål, men det bliver meget dyrt sammenlignet med, hvis der findes standard-elementer i denne størrelse (eller lignende, målene er omtrentlige).
Er der nogen, der ved, hvor man kan finde sådanne? Bor i Lund/Skåne men i værste fald kan det jo fragt lidt længere.
750 kg stykket... men det vidste du sikkert allerede. Reelle ting at håndtere med andre ord.
Jeg kunne regne en cirka pris ud, hvad du kunne forvente, at det koster at bestille fra en prefab leverandør, men da har jeg brug for at vide, hvor mange plader du har brug for.
Jeg kunne regne en cirka pris ud, hvad du kunne forvente, at det koster at bestille fra en prefab leverandør, men da har jeg brug for at vide, hvor mange plader du har brug for.
Senest redigeret:
Ved et tilfælde bor jeg også i Lund og jagter store betonplader, så jeg vækker liv i denne tråd...
Dog behøver jeg ikke helt så store plader som TS, da jeg kun skal beklæde lysgrav udenfor to nyindsatte kældervinduer. Hvad er det største, der findes i almindelige grå "kommunalplader"? Lysgravene er 60 cm dybe, så plader med målet 70 cm på den ene side ville fungere. Typisk 50x70-plader stillet på højkant.
Eller måske nogle andre sjove idéer og tips, når det kommer til kældervinduesgraver?
Dog behøver jeg ikke helt så store plader som TS, da jeg kun skal beklæde lysgrav udenfor to nyindsatte kældervinduer. Hvad er det største, der findes i almindelige grå "kommunalplader"? Lysgravene er 60 cm dybe, så plader med målet 70 cm på den ene side ville fungere. Typisk 50x70-plader stillet på højkant.
Eller måske nogle andre sjove idéer og tips, når det kommer til kældervinduesgraver?
Gøre dem selv?
Du skal bruge en form i den rigtige størrelse.
Til den skal du bruge et stykke krydsfiner eller lignende samt ca. 3 meter 95X45 reglar.
I den hælder man så 35 liter beton, plus at man kan lægge et armeringsnet i.
Betonen fixerer man nemmest ved at købe færdigblandede sække, fx gjuta grov fra byggmax.
Det bør ende på omkring 150-250 kr per "plade" (formen medregnet).
Du skal bruge en form i den rigtige størrelse.
Til den skal du bruge et stykke krydsfiner eller lignende samt ca. 3 meter 95X45 reglar.
I den hælder man så 35 liter beton, plus at man kan lægge et armeringsnet i.
Betonen fixerer man nemmest ved at købe færdigblandede sække, fx gjuta grov fra byggmax.
Det bør ende på omkring 150-250 kr per "plade" (formen medregnet).
Ja, efter et antal grundplader, hus-, garage- og hangargulve er jeg ganske hjemme i at støbe. Og netop alt dette støberi gør, at jeg hellere køber færdigt... 
Men jeg er nok mere inde på at snedkerere forme og støbe på stedet i så fald.
Men jeg er nok mere inde på at snedkerere forme og støbe på stedet i så fald.
Klik her for at svare