Jeg har flisebelagt over bordpladerne i køkkenet med en klassisk hvid flise med facetkanter. Problemet er, at jeg har efterladt en efter min mening lidt for stor sprække mod bordpladen, ca næsten 1 cm.... Når jeg nu skal lægge blød fugemasse mod bordpladen (og et inderhjørne), indser jeg, at det ville se ret grimt ud med en så bred fuge... der er vel ikke meget at gøre, medmindre der findes en liste eller noget andet at sætte i stedet for blød fugemasse...

Også inderhjørnet blev lidt sjusket lavet og vil kræve en stor blød fugemasse for at se pænt ud...

Langskud at spørge, men man ved aldrig :)

Er der på nogen måde at hæve bordpladen?

Nej det bliver ikke let.. kommer til at ødelægge nogle ting, så den vej går jeg ikke. Alternativet bliver desværre en tyk blød fugning, medmindre jeg har overset noget smart, man kan gøre.

Da vi renoverede køkkenet i vores tidligere lejlighed for nogle år siden, købte vi en slags liste med gummikant, der blev fastgjort med hjælp af beslag, der blev skruet i væggen, og så trykkede man listen på plads. Svigerforældrene købte den i Danmark, så har desværre ingen link, skal se om jeg finder den.

Det bliver jo selvfølgelig pænere med en almindelig fuge, men i dette tilfælde kan det måske være et alternativ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.