20,064 læst ·
30 svar
20k læst
30 svar
Stor forskel på terrassebrædde skruer?
Side 1 af 3
Jeg skal bygge et hegn med liggende ribber i dimensionen 34x70 mm. Jeg tænkte på at købe nogle terrasse skruer. Jeg kommer nok til at have brug for ca. 2000 skruer.
Essves skruer koster ca 230 kr for 250 stk. Bauhaus har dem, men de har også en terrasse skrue fra mærket swedfast, som er sat ned fra 199 kr til 59 kr. Begge har C4 klassificering. Hvor stor forskel er der på terrasseskruer generelt, når man ser på holdbarhed, osv.
Jeg kan ikke lide at spare og købe billigt "skidt", men jeg vil heller ikke bruge penge unødigt.
Essves skruer koster ca 230 kr for 250 stk. Bauhaus har dem, men de har også en terrasse skrue fra mærket swedfast, som er sat ned fra 199 kr til 59 kr. Begge har C4 klassificering. Hvor stor forskel er der på terrasseskruer generelt, når man ser på holdbarhed, osv.
Jeg kan ikke lide at spare og købe billigt "skidt", men jeg vil heller ikke bruge penge unødigt.
Senest redigeret:
Der er stor forskel på kvalitet i øvrigt, jeg købte Beijers eget mærke "Raptor" som vel kan anses ligge i mellemprisklassen. Ret mange er gået i stykker nu efter to år....Havde jeg bygget terrasse i dag, havde jeg købt premiumskruer.
Har for næsten ti år siden skruet en terrasse med Byggmax daværende billige rustfri skrue på 4,2mm. Har fra tid til anden løftet nogle brædder af forskellige grunde. Ikke en eneste af dem jeg har skruet op har været i stykker, dog har jeg knækket nogle få, når jeg har forsøgt at skrue dem op (kan ses på brudfladen, om den er ny eller gammel).
Interessant, de Raptor jeg har brugt er også C4 som sagt, og jeg lavede nogle mindre justeringer sidste år og da var mindst 10% knækket. Rustfrit er jo sejere stål, så det kan sandsynligvis håndtere bevægelser bedre, men det er mærkeligt, at man sælger C4 som terrasse-skruer, når så mange knækker. Jeg skal efterspænde terrassen snart igen, så da vil jeg jo blive bekendt med, hvor slemt det er i år....sulfobus sagde:
Jeg købte terrasse skruer på byggmax med A2 klasse. Kom hjem og bemærkede, at jeg også havde en god mængde Essves terrasse skruer klasse C4. Så nu må vi se, hvilke jeg vælger. Gider ikke returnere byggmax skruerne.
Begge sorter er 4,8x75. Er det tilstrækkeligt til at skrue 45x70 ribber til hegnet? Havde først tænkt at bruge 34x70, men det blev 45x70 trykimprægneret træ til ribberne.
Begge sorter er 4,8x75. Er det tilstrækkeligt til at skrue 45x70 ribber til hegnet? Havde først tænkt at bruge 34x70, men det blev 45x70 trykimprægneret træ til ribberne.
Det er på grænsen, jeg ville have valgt en længere skrue. Både for at få en længere del, der trækker i stolpen og fordi der er mere ugængede del på en længere, hvilket gør det lettere at trække tæt til ribben.Anna1984 sagde:Jeg købte trallskruv på byggmax med A2 klass. Kom hjem og opdagede, at jeg også havde en god mængde med Essves trallskruv klass C4. Så nu får vi se, hvilke jeg vælger. Orker ikke returnere byggmaxskruven.
Begge sorter er 4,8x75. Er det tilstrækkeligt til at skrue 45x70 ribber til stakittet? Havde først tænkt at bruge 34x70, men det blev 45x70 trykkede træ til ribberne.
jeg kørte 4,8x75 til 28x45 lægter, ville nok sige, at den længde er noget kort til 45 tykke lægter, vil man gå den billige vej, kan man måske blande det med en længere variant.
Rustfrit er jo meget blødere end materialet i almindelige træskruer, der er masser af fænomener, man kan opleve med materialet.
Lidt sådan skeptisk overfor disse c4 klassificerede skruer, plejer at teste rustbeskyttelsen på jobbet og det er i mange tilfælde meget varieret mellem produktionsbatcher, så sådanne skruer falder helt bort for mit vedkommende.
Rustfrit er jo meget blødere end materialet i almindelige træskruer, der er masser af fænomener, man kan opleve med materialet.
Lidt sådan skeptisk overfor disse c4 klassificerede skruer, plejer at teste rustbeskyttelsen på jobbet og det er i mange tilfælde meget varieret mellem produktionsbatcher, så sådanne skruer falder helt bort for mit vedkommende.
Jeg har brugt flere forskellige mærker af C4-skruer, og jeg har også opdaget, at frygteligt mange skruer er knækket. Jeg kan desværre ikke redegøre for, hvilke mærker af skruer jeg har brugt, eller hvilke der har holdt bedst, da jeg dels ikke husker eller har brugt nogen ordentlig strategi for valget var visse skruer brugt.
Men jeg kan sige så meget, at næsten alle de skruer, jeg har købt, har været fra det lavere prissegment (måske ikke det allerlaveste), og at jeg føler mig ret skeptisk i dag.
Så skulle jeg bygge en ny terrasse nu, ville jeg være i tvivl om enten at bruge rustfri skruer (som jeg tror er sejere og ikke knækker lige så let) eller forsøge at finde virkelig gode C4-skruer og være ligeglad med, hvad de koster. Men jeg har ingen anelse om, selv de bedste dyreste C4-skruer er specielt meget bedre.
Det føles som om, der burde laves en test.
Men jeg kan sige så meget, at næsten alle de skruer, jeg har købt, har været fra det lavere prissegment (måske ikke det allerlaveste), og at jeg føler mig ret skeptisk i dag.
Så skulle jeg bygge en ny terrasse nu, ville jeg være i tvivl om enten at bruge rustfri skruer (som jeg tror er sejere og ikke knækker lige så let) eller forsøge at finde virkelig gode C4-skruer og være ligeglad med, hvad de koster. Men jeg har ingen anelse om, selv de bedste dyreste C4-skruer er specielt meget bedre.
Det føles som om, der burde laves en test.