Jeg har bygget forme til lidt terrasse og trappe, og nogle gange bedrager nærigheden klogskabet, så jeg købte formplyfa hos Bauhaus:
https://www.bauhaus.se/basform-12x600x2500mm
"Vatten- och kokfast limmad formplywood opbygget af poppelfanér, meg (120g/m²) mørk film to sider. Anvendelse: Til enklere formstøbning, beklædning og beskyttelse etc."
Står der om den, men nu hvor formene har stået 1½ uge og ventet på beton, har det jo regnet en hel del, og flere kanter er sprukket op på pladerne, og der er store sprækker. Selv midt på pladerne er der kommet buler nogle steder. Hvad det virker til, er det især "originalkanten", der sprækker, og hvor jeg har savnet dem, holder de bedre.
Bauhaus mener, at de kan kompensere mig for de plader, der er sprukket/bliver bulende, hvilket de vurderer er to plader (af 12). At jeg skal gøre arbejdet om og hyre håndværkere igen (som jeg allerede har betalt for en gang), mener Bauhaus ikke, de behøver kompensere noget for...