Hej,
P.g.a. fugtskade er gulvet strippet ned til pladen (uisoleret med drænet grus under).
Før nedrivning lå der sand, celleplast, spånplade, plastmåtte oven på fundamentet (i den rækkefølge) og siden væg og trappe oven på dette.
Nu skal der i stedet være ventilerede gulve med lægter.
Trappen er en "U-trappe", og væggen består af metalstolper, isolering og enkel-gips. Uklar vægt på begge.
Nu undrer jeg om det er muligt at undgå at støbe under trapper og væg? Ville det have været muligt at anvende sig af stolpebærere i kraftigere dimension i stedet? F.eks. https://www.joma.se/produkter/byggbeslag/stolpskor/hojdledsjusterbar-stolpsko-med-platta/
Taknemmelig for svar!
P.g.a. fugtskade er gulvet strippet ned til pladen (uisoleret med drænet grus under).
Før nedrivning lå der sand, celleplast, spånplade, plastmåtte oven på fundamentet (i den rækkefølge) og siden væg og trappe oven på dette.
Nu skal der i stedet være ventilerede gulve med lægter.
Trappen er en "U-trappe", og væggen består af metalstolper, isolering og enkel-gips. Uklar vægt på begge.
Nu undrer jeg om det er muligt at undgå at støbe under trapper og væg? Ville det have været muligt at anvende sig af stolpebærere i kraftigere dimension i stedet? F.eks. https://www.joma.se/produkter/byggbeslag/stolpskor/hojdledsjusterbar-stolpsko-med-platta/
Taknemmelig for svar!
Selvbygger
· Stockholm
· 8 573 indlæg
Det burde da gå aldeles udmærket, tænker jeg?O oskarKV sagde:Hej,
P.g.a. fuktskada är golv strippet ned til plade (u-isoleret med dræn. grus under).
Før uddrivning lå der sand, celleplast, spånplade, plastmåtte ovenpå grunden (i den rækkefølge) og derefter væg og trappe ovenpå dette.
Nu skal det i stedet være opregulerede ventilerede gulve.
Trappen er en "U-trappe" og væggen består af pladeregler, isolering og enkelt-gips. Ukendt vægt på begge.
Nu undrer jeg mig, om det er muligt at undgå at støbe under trappe og væg? Ville det have været muligt at bruge sig af stolpebærere i kraftigere dimension i stedet? F.eks. [link]
Taknemmelig for svar!
Men de vil jo blive en kuldebro, så man skal tænke lidt på, om man har brug for noget mellemlæg, fx en gummimåtte, så det ikke bliver nogen slags fugtudfældning/kondens omkring stålet lige ved trappens fundament, som vel er af træ, osv?
Tak for svaret Klas!klaskarlsson sagde:
Det stemmer, at det er træ - også undersiden af væggen er en træregel. God pointe - det tager jeg med mig!
Klik her for at svare